Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Liefdadigheid vermindert welvaart niet

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    17

Liefdadigheid vermindert welvaart niet

Liefdadigheid vermindert welvaart niet.

Een man was aan het bedelen op straat en hij hield zijn hand op .. en op dat moment was er een man, die liep naar zijn geparkeerde Mercedes 600sl en haalde de sleutels uit zijn zak. Hij deed zijn auto open en zijn alarm uit op afstand.. De bedelaar liep langs de man en vroeg om wat geld, "Moge Allah je zegenen.." Om de bedelaar te ontwijken zegt de man.."Allah zal voor je zorgen.." De bedelaar antwoordt rustig terug en zegt "Ik weet dat Allah voor me zorgt, ik vraag je alleen om wat geld." De man ging zitten in zijn Mercedes en startte de auto..en liet de bedelaar achter.

Een oude vrouw zag het allemaal gebeuren, ze was de hele dag nahnah aan het verkopen..en had nog niets verkocht vandaag. Ze had maar 1 dirham bij zich en vond het zielig voor de bedelaar. Ze liep naar hem toe en gaf hem haar enige dirham..en de man deed de hele tijd dua's voor haar en was onwijs blij..

Intussen tijd.. zit de man in de Mercedes te denken en voelt zich schuldig. Hij kon niet meer doorrijden ..dus ging ie terug en liep naar de plek waar debedelaar was. Hij trok een briefje van 100 dirham uit zijn broekzak om het aan de bedelaar te geven maar hij keek om zich heen..en zag de bedelaar niet. Hij keek rechts, links..de bedelaar was nergens te bekennen.

Hij had de 100 dirham al uit zijn zak gehaald en kon het niet meer terug stoppen..en hij besloot om de 100 dirham te geven aan de dichtbij zijnde persoon. Dat was de vrouw die nahnah aan het verkopen was.. Hij legde de brief van 100 op haar schoot en liep weer naar zijn auto en vertrok..

Abu Hurairah (RadiAllahu anhu) reported that Rasulullah, Salla Allahu alaihi wa salaam, has said that Allah's injunction is: "O my servants! Spend and you will be given." [Sahih al-Bukhari, Muslim]

Abdullah bin Abbas (RadiAllahu anhu) reported that Rasulullah, Salla Allahu alaihi wa salaam, has said that "Charity does not diminish wealth". [Tibrani]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    masha'allah, moge allah de mensen die de bedelaars helpen, belonen, amine

ik geloof niet alle bedelaars, maar als ik kan, geef ik ze wel wat ik heb, (in marokko dan)

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    32
    wejaaw macha'llah ze heeft hem 1 driham gegeven an allah(swt ) beloond haar met 100
    macha'allah!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    0
    Liefdadigheid versterkt alleen maar de welvaart. Jammer dat vele mensen net het omgekeerde denken.

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    22
    SubhanaAllah!!

MashaAllah prachtig!!

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    13
    hoe meer je uitgeeft omwille van liefdadigheid, hoe meer lbaraka
    Allah swt je zal schenken in jouw rizkk...
    jammer dat vele mensen dit niet altijd inzien..
    لاحول ولاقوة الا بالله

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Liefdadigheid
    Door OegtNajat in forum Zakaat (Armenbelasting)
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 16-09-11, 20:30
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 30-11-10, 20:38
  3. is dit niet niet Masha Allah
    Door Jamal in forum Islam video's
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 22-06-10, 19:54
  4. Verlegenheid mag er niet voor zorgen dat je niet vraagt.
    Door hassan in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 02-04-07, 20:46
  5. Liefdadigheid
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 02-07-06, 17:13

Bladwijzers

Forum Rechten