Registreer

Welkom op het Risala Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Senior Risala Member
    Rep kracht
    9

hoe soerat al-fatiha lezen

Assalaamoe 'alaykoem

Ik heb een vraag over het gebed: moet men 'bismilaah i rahmaan i rahiem' zeggen tijdens de recitatie van soerat al-fatiha of niet, omdat ik dit niet echt hoor tijdens recitaties van imaams zoals die van Mekka of Medina. Alvast bedankt voor de hulp.

wa selaamoe' alaykoem.

Alhamdulilah
    Rep kracht
    14

Re: hoe soerat al-fatiha lezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dienares van Allah";p="51760
    Assalaamoe 'alaykoem

Ik heb een vraag over het gebed: moet men 'bismilaah i rahmaan i rahiem' zeggen tijdens de recitatie van soerat al-fatiha of niet, omdat ik dit niet echt hoor tijdens recitaties van imaams zoals die van Mekka of Medina. Alvast bedankt voor de hulp.

wa selaamoe' alaykoem.
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

De Basmalah hoort gereciteerd te worden beste zuster. (Alvorens zoek je je toevlucht bij Allah tegen de shaitan en dan de Bismilahi).

Zie voor meer info het boek van Shaikh Muhammed Naasirudien Al-Albaani [Ra7imahu Allah]: Een beschrijving van de salaah van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam.

Kijk daar vanaf blz. 75

Een kleine fragmentje (excuses dat ik niet het volledige kan neerplaatsen).

Recitatie [tijdens de salaat]:

Vervolgens, zocht hij (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zijn toevlucht bij Allah de Verhevene, met de woorden:

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de shaitaan,de slechte,de verworpene,van zijn gekte [1],zijn arrogantie,en zijn poëzie[2]. Soms voegde hij (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) hieraan toe:

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah,de Alhorende,de Alwetende,tegen de shaitaan[3]....

Dan reciteerde hij (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam),

In de Naam van Allah,de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle, maar niet hardop[4].

[1] De drie Arabische woorden hamz,nafkh en nafth, zijn zo door de verteller geïnterpreteerd; alle drie de interpretaties zijn ook herleid tot de Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) met een sahieh moersal isnaad.

[2] Met "poëzie" wordt hier zinloze bedoeld,want de Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: "Waarlijk sommige poëzie is wijsheid(Boekjaar).Aboe Dawoed,Ibn Madjah,Daaraqoetni & Haakim die het samen met ibn Hibbaan en Dhahabi sahieh verklaarden.Het staat samen met de volgende in 'Irwaa' al-Ghaliel (342).

[3]Aboe Dawoed & Tirmidhi met een hasan isnaad.Ahmad bevestigde het (Masaa'il van ibn Haani 1/50)

[4] Boekjaar,Moeslim,Aboe 'Awaanah,Tahaawi & Ahmad.

Wa Allahu A3lam

Senior Risala Member
    Rep kracht
    9
    djaazaakAllahoe khair beste broeder, dat boek heb ik, maar wel de beknopte versie ervan en het was me niet duidelijk of het nu wel of niet moest. Misschien ga ik dan maar de andere versie ook bestellen.

Alhamdulilah
    Rep kracht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dienares van Allah";p="51810
    djaazaakAllahoe khair beste broeder, dat boek heb ik, maar wel de beknopte versie ervan en het was me niet duidelijk of het nu wel of niet moest. Misschien ga ik dan maar de andere versie ook bestellen.
    :wasalam:

Amien wa iyaakum oeltma, ik heb ze zelf Alhamdulahi beiden en raad je ook de volledige versie aan.

Moge Allah jullie de Djannat Al-Firdaus schenken Amien

Ma3a Salama

Moderator
    Rep kracht
    25
    Allahoema Amien!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Een zuster reciteert soerat al-Israa-e [Masha Allah]
    By Moe'tasima in forum Islam video's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11 september 2009, 08:52
  2. Laatste twee ayaat van soerat al-Baqarah
    By Karima in forum De Koran
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 mei 2007, 18:34
  3. Problemen met lezen
    By Oem_Nisa in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0