| Studie Hier kun je terecht met vragen over je studie/stage of IB-Groep (studie financiering). |
19 May 2010, 23:08
|
#1 | | Risala Member
Rep kracht: 1 | Hulp bij profielwerkstuk Salaamoe3aleykoem
Ik zit op havo en dan hebben we zoiets als een profielwerkstuk, ik weet niet of jullie daarmee bekend zijn.
In iedergeval doe ik de mijne over Palestina-Israel conflict. Ik vragen hierbij of jullie heel misschien informatie hebben over dit conflict, over de geschiedenis, verschillende standpunten van islamitische en/of joodse geleerden, iets van nu, of iets anders, maar het moet wel voor mijn leraar uit 'goede' bronnen zijn.
Ik wil ook allebei de kanten opnoemen, zodat ik niet aangekeken wordt als orthodoxe islamiet.
Alvast heel erg bedankt. |
| | | | |
Advertisement
| Sponsored links |
22 May 2010, 22:22
|
#2 | | Moderator
Rep kracht: 20 | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger Salaamoe3aleykoem
Ik zit op havo en dan hebben we zoiets als een profielwerkstuk, ik weet niet of jullie daarmee bekend zijn.
In iedergeval doe ik de mijne over Palestina-Israel conflict. Ik vragen hierbij of jullie heel misschien informatie hebben over dit conflict, over de geschiedenis, verschillende standpunten van islamitische en/of joodse geleerden, iets van nu, of iets anders, maar het moet wel voor mijn leraar uit 'goede' bronnen zijn.
Ik wil ook allebei de kanten opnoemen, zodat ik niet aangekeken wordt als orthodoxe islamiet.
Alvast heel erg bedankt. | Salaaaaam!!
ik weet niet echt wat een profielwerkstuk is, maa waarschijnlijk is dat gewoon een soort werkje dat je moet afgeven..Ik heb het in google ingetickt en ik heb dit gevonden: Samenvatting van het conflict Israël - Palestina
ik heb zo diagonaal gelezen en ik denk dat het nuttige info bevat!
Laat me iets weten, wat je er van vindt!
Wa Aleykoem Salaaam!!
__________________ Made By ~*~.MoUnIa.~*~
Smiley Love you  ! |
| |
23 May 2010, 19:28
|
#3 | | Tranquility
Rep kracht: 14 | Wa'leikoem assalaam Reiziger, Ik kon me herinneren dat Jamal een artikel hierover geplaatst had. Ik heb het even opgezocht en heb 't gevonden. In de volgende topic kun je lezen over de geschiedenis van Palestina. Geschiedenis van Palestina Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik wens je verder veel succes met je profielwerkstuk. Liefs wassalaam
__________________ كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله [World OFF, Dream ON] |
| |
24 May 2010, 19:40
|
#4 | | Risala Member
Rep kracht: 1 | barakaalaahoe fiekie ! ik ga gelijk lezen |
| |
26 May 2010, 09:06
|
#5 | | Senior Risala Member
Rep kracht: 4 | Wat ik weet over de conflict in de midden-oosten is
- Dat het allemaal 62 jaar geleden is begonnen
- Dat de Joden Israël als de beloofde land van God is aangewezen
- Dat Israël ook voor de Moslims een heilige land is.
- Dat de Britten de Joden hadden beloofd op een eigen land nadat ze mee hadden geholpen in de 2e wereldoorlog. Dat daarom de Joden vonden dat ze Israël moesten krijgen, omdat dat hun heilige land is, met de heilige stad Jeruzalem. Ze mochten na de oorlog naar Israël van de Britten, maar daar zaten ook al de Moslims en dus 1 van hen moest dus weg want ze konden niet samen leven. Maar wie.. dat was een probleem, omdat de Moslims daar al woonden, en de Joden erbij kwamen. Zo vond ieders dat die het recht land op Israël zo onstond een conflict die op de dag van vandaag nog niet is opgelost!
Ik stuur je wel een pm inchallah voor een goede voorbeeld!
Subhanallah
__________________ Het
leven is één groot examen, vergeet niet er is geen herkansing[/color] [/color][/grade] |
| |
26 May 2010, 16:38
|
#6 | | Risala Member
Rep kracht: 1 | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subhanallah Wat ik weet over de conflict in de midden-oosten is
- Dat het allemaal 62 jaar geleden is begonnen
- Dat de Joden Israël als de beloofde land van God is aangewezen
- Dat Israël ook voor de Moslims een heilige land is.
- Dat de Britten de Joden hadden beloofd op een eigen land nadat ze mee hadden geholpen in de 2e wereldoorlog. Dat daarom de Joden vonden dat ze Israël moesten krijgen, omdat dat hun heilige land is, met de heilige stad Jeruzalem. Ze mochten na de oorlog naar Israël van de Britten, maar daar zaten ook al de Moslims en dus 1 van hen moest dus weg want ze konden niet samen leven. Maar wie.. dat was een probleem, omdat de Moslims daar al woonden, en de Joden erbij kwamen. Zo vond ieders dat die het recht land op Israël zo onstond een conflict die op de dag van vandaag nog niet is opgelost!
Ik stuur je wel een pm inchallah voor een goede voorbeeld!
Subhanallah | jaa dit wist ik allemaal al, ook van de oorlogen tussen Israel en Egypte, Jordanie, Libanon de wapenstilstand, jom kipoer oorlogen, maar nu moet ik eigenlijk bronnen verzamelen. Ik moet zeg maar bij elke woord dat ik in mijn verslag heb een bron bij hebben (ik overdrijf).
Heeft iemand misschien die ene vers van de Bijbel waarin dat land belooft is |
| |
26 May 2010, 16:40
|
#7 | | Senior Risala Member
Rep kracht: 4 | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger jaa dit wist ik allemaal al, ook van de oorlogen tussen Israel en Egypte, Jordanie, Libanon de wapenstilstand, jom kipoer oorlogen, maar nu moet ik eigenlijk bronnen verzamelen. Ik moet zeg maar bij elke woord dat ik in mijn verslag heb een bron bij hebben (ik overdrijf).
Heeft iemand misschien die ene vers van de Bijbel waarin dat land belooft is | Ja maar had jij niet beter eerst bij elk stukje dat je van internet haalde een bron bij zetten?
Dan hoef je dat niet achteraf te doen(dan weet je dat voor de volgende keer)
__________________ Het
leven is één groot examen, vergeet niet er is geen herkansing[/color] [/color][/grade] |
| |
26 May 2010, 20:37
|
#8 | | Tranquility
Rep kracht: 14 | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger jaa dit wist ik allemaal al, ook van de oorlogen tussen Israel en Egypte, Jordanie, Libanon de wapenstilstand, jom kipoer oorlogen, maar nu moet ik eigenlijk bronnen verzamelen. Ik moet zeg maar bij elke woord dat ik in mijn verslag heb een bron bij hebben (ik overdrijf). Heeft iemand misschien die ene vers van de Bijbel waarin dat land belooft is | Ik heb even wat rond gegoogled en ben op de volgende website gestuit. Hier heeft iemand -Drs. Jan van Barneveld- een artikel geschreven over "het beloofde land". Misschien is dit iets voor je profielwerkstuk, Reiziger. En over de vers uit de Bijbel lees je het volgende terug (komt uit het artikel). Ik weet niet of dit juist de vers is wat je zoekt (?): Citaat: Een sterke belofte
Dit stukje land, Gods eigen land, heeft Hij aan zijn eigen volk Israël beloofd. God zei duizenden jaren geleden tegen Abraham: ‘Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin u als vreemdeling verblijft, het hele land Kanaän, tot een altijddurende bezitting geven en Ik zal hun tot een God zijn’ (Genesis 17: . | Link NeverBeSilent - Het Beloofde Land
__________________ كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله [World OFF, Dream ON] |
| |
29 May 2010, 22:24
|
#9 | | Risala Member
Rep kracht: 1 | jaa die bedoelde ik barakalaahoefiekie |
| |
30 May 2010, 13:37
|
#10 | | Tranquility
Rep kracht: 14 | Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger jaa die bedoelde ik barakalaahoefiekie | Wa fieki barak Allah
| | | Sponsored links | |
Advertisement
| | |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | | |
Regels voor berichten
| Je mag geen nieuwe discussies starten Je mag niet reageren op berichten Je mag geen bijlagen versturen Je mag niet je berichten bewerken HTML-code is Uit | | | Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.
| |