Twee jaar terug kwam ik terug naar mijn geboortestad Amersfoort nadat ik een jaar in Engeland had gewoon bij mijn toenmalige Britse vriend. Ik kwam terug met een burn-out; en alles waar ik in geloofd had stond op losse schroeven. Ik had toen al wel interesse in de Islam; en heb toen het me allemaal zwaar boven het hoofd groeide shahada gezegd; omdat ik wel geloofde dat God een was en Mohammed zijn boodschapper. Ik kwam toen ook kort hier langs; maar bleef niet.

Want ernaar leven kon ik toen nog niet; ik zat in een diepe crisis en per 1 januari 2015 werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Diagnose : ziekte van Crohn.

De ziekte van Crohn is een chronische ontstekingsziekte van de darm; die wordt veroorzaakt door een verstoord immuunsysteem. Mijn lichaam valt mijn darmen aan; om het simpel uit te leggen.

Ik ben in 2015 uiteindelijk 5x een week in het ziekenhuis opgenomen vanwege de Crohn; en blijk de ernstigste vorm te hebben. Therapie-resistente Crohn (Crohn waar geen medicijnen voor werken). Uiteindelijk heb ik door de langdurige ontsteking van mijn darmen trombose gekregen (bloedklontering) en eindigde ik op de intensive care met een ruiterembolie. Dat is een dubbele longembolie op het kruispunt van de longslagader; levensgevaarlijk in 75% van de gevallen.

De nacht dat ik vocht om in leven te blijven wist ik dat ik met mijn huidige levensstijl (die was toen niet Islamitisch) naar de hel zou gaan. Ik voelde bewust dat ik aan de afgrond stond; en ik heb Allah aangeroepen. Ik smeekte Hem of ik mocht blijven leven; en als ik mocht blijven leven zou ik gaan leven in Zijn naam. Zo gauw ik klaar was met bidden; zag ik een aantal engelen die mij vertelden dat ik het zou overleven. En zie hier; Alhamdoelilah ik ben er nog.

Dit jaar heb ik met 100% overtuiging Shahada gedaan op 4 Februari; nu met helder inzicht en zonder invloed van psychische problematiek. Ik heb mijn leven omgegooid; en zoek ernaar me aan mijn belofte aan Allah te houden. Tot zo ver voel ik diepe vrede en rust; en ook mijn omgeving staat op dit moment 100% achter mijn besluit. Ik weet waar ik voor kies; en ik kies Islam met 100% overtuiging!

Graag zou ik in contact komen met zusters in Amersfoort want ik ken nog niemand; door mijn ziekte ben ik redelijk geisoleerd omdat ik vaak aan huis gebonden ben. Maar wie weet kan het via dit forum?

Ik hoor graag van jullie