Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Irrigeer de tuin van die en die.

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    19

Irrigeer de tuin van die en die.

Irrigeer de tuin van die en die.

Abu Hurayrah (radya Allahu 'anhu) overleverde: Toen een persoon in de wildernis was, hoorde hij een stem vanuit de wolken (als volgt bevelend): "Irrigeer (geef water aan) de tuin van die en die persoon." Nadat de wolken bij elkaar kwamen en regen neerdaalde op steenachtige grond, vulde een kanaal van één van de kanalen van het land en de persoon volgde het water en hij kwam een man tegen die in de tuin stond en druk bezig was om de richting van het water te veranderen met behulp van een grondschep. De persoon zei tegen hem: "O dienaar van Allah, wat is je naam?" Hij zei: "Die en die." En het was dezelfde naam die hij had gehoord vanuit de wolken. En hij zei tegen hem: "O dienaar van Allah, waarom vraag je naar mijn naam?" Hij zei: "Ik hoorde een stem vanuit de wolken waarvan de regen neerdaalde zeggend: Geef water aan die en die, zoals jouw naam. Wat doe je (als gunst) dat je dit voor elkaar krijgt met de wil van Allah?" Hij zei: "Nou als je het zo stelt. Ik kijk wat de opbrengst is, en geef één derde weg als liefdadigheid, één derde om mezelf en de kinderen te voeden en één derde gebruik ik als investering."

(Overgeleverd in Muslim #7112.)

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    34
    Masha Allah ahadith! Ik kende deze nog niet. Mooi. Dank je voor het delen.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten