Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Neem de afrit broeder ......!!!

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2011
    Reputatie Macht
    0

Neem de afrit broeder ......!!!

Neem de afrit met jouw snelle wagen broeder !!!
    Ik heb het over mijn broer omdat het ook echt over mijn broer gaat, maar er zijn velen zoals mijn broer .....jammer genoeg.......a’oedo billah.....
    Hallo wake up mijn lieve broer......
    Die een toffe woonst heeft, en klasse smaak heeft qwa kledij en alles ruikt naar money ...
    Je waant je beter en hoger en maakt zo dat de rest zich kleiner gaat voelen.....
    Want je bent dé, je hebt het gemaakt he? Je hebt daar hard voor gewerkt, want anders ben je een sukkelaar.....
    Je rijd met een wagen die ieders bewondering aantrekt,
    Ja, ja je hebt duizendmaal gezegd, je auto rijdt zalig en supersnel, kan elk bocht aan, hoe scherp ook ....
    Maar ik had je dolgraag dit gezegd; als je geen dienaar bent van Allah , dan rijd je verdomme wel op het verkeerde pad, en al die sukkelaars die blootsvoets en op hun gemak op een weg begeven , jij zou hen nooit kunnen inhalen....
    Ja, je reed ze wel voorbij en negeerde al de opgestoken hand voor hulp, maar ze stonden op het juiste pad, die pad die jij allang verlaten hebt......En ten spijte van al de borden op de wegen die jouw de juiste richting aanwijzen......
    Afritten genoeg, maar jij rijd als een koppige zombie zomaar verder, je gaf zelfs plankgas......Boos op het bord, boos op mij en boos op het afrit, afrit dat jouw naar het juiste pad zou leiden.......
    Jij zult ooit boos op jezelf worden want jij mag nog dat wagen beheersen met alle lichten en faren erop en eraan, maar ze zijn van gene nut op de sirat (brug) in het duisternis gehuld op de grote Dag des Oordeels....
    Alleen uit de oprecht dienaren van Allah zal licht stralen....
    En gaan daarom stap voor stap vooruit op het flinterdunne sirat (brug) zoals ze dat deden op de wereld, maar dit keer zullen zij gehaast zijn en jij zult ze nooit kunnen inhalen, jij....die in het duisternis gehuld zou worden en handtastend op zoek met handen en voeten op het vlijmscherpe snede van een pad tastend......zoooo langzaam zo pijnlijk terwijl de vlammen van onder de sirat naar boven likken.....
    Maar toch jij zult de oprechte dienaren tegenkomen en hen vragen naar een beetje licht, maar ze zullen antwoorden;
    Surah 56 al-Waqi’a Ayat 13:
    Op de Dag, waarop huichelaars en huichelaarsters tot de gelovigen zullen zeggen: "Laat ons iets van uw licht nemen," zal er gezegd worden: "Gaat terug en zoekt licht." Dan zal er tussen hen een muur worden opgericht met een poort er in. Aan de binnenkant zal barmhartigheid zijn en aan de buitenkant zal straf zijn.
    In het hiernamaals zullen dus alle mensen over een haarfijn brug oversteken dat zo dun is als een haar en vlijmscherp is als de snede van een zwaard. Het is daar stik donker, behalve de goede zielen zullen verlicht worden en zien hun weg naar de oversteek . Maar de huichelaars zullen panikeren en klagen en zeggen; laat ons met jullie meegaan zodat we van uw licht kunnen profiteren tot we over de brug zijn, maar de goeden zullen dan antwoorden; Het licht kan niet verdeeld worden, gaat maar terug naar de wereld waar goede daden voor licht zorgen voor het hiernamaals.....
    Maar.....................niemand, noch de koning noch de berouwvolle, noch de Profeten noch de martelaren, noch de goede zielen, noch de onschuldige kinderen, niemand kan de tijd terug draaien en voor niemand zal Allah subhanahu wa ta3ala de tijd terug willen draaien zodat de mens weer zal leven op de wereld met het oog dat het hiernamaals al gezien heeft en juist daarom het goede zal doen.....
    O Huichelaars.... O Monafikoun... O al kafiroun.... O mijn broeder.....Waar is jouw glans van klasse gebleven?
    Waar is jouw zelfgecreëerde schijnwerper ?
    Waar is jouw snelle dure wagen, zo snel dat je vergat te leven en al de rest negeerde?
    Werkt uw gps van op de wereld niet voor het hiernamaals ?
    En de lichten dan, die je gebruikte op het verlichte wereld ? Waar is het licht van de goede daden die nuttig zou zijn voor het duistere hiernamaals?
    En jouw lange nek, waarmee je op iedereen neerkeek ? Ziet jij nog een steek nu, ongeacht hoe lang uwe nek ook moge zijn? Al wat je vangt is veel tegen wind......
    Mijn lieve broer, stel je eens voor dat plots te midden van jouw snelweg een politie agent een teken gaf om aan de kant te gaan. Hij is de koning des doods. Je moet uit de wagen stappen, je kunt niet meer rijden, alles zal je ontnomen worden..... het is jouw einde , definitief, permanent.... bezin je ermee,: wat moet je achterlaten, wat kan je slechts meenemen.....en wat voor erfenis zul je achterlaten...... (geen wereldse goederen, maar voorbeelden en richtlijnen voor jouw gezin en dierbaren? Heb je schulden? Moet je nog bij iemand goed maken? Zijn je ouders wel tevreden over jouw geweest? Bedenk dat je nog een dag uitstel zou krijgen van Malik al Maut, wat zou je dan doen???? Ik twijfel ten zeerst dat je weer jouw wagen in zult stappen om snel snel weer jouw oude pad te razen......
    Bij deze schrijven heb ik alweer een bord geplaatst op de komende afrit voor jouw, opdat je dit keer misschien wat minder vaart zou nemen en probeer.... probeer aub de afrit te nemen,
    Maak schone lei en zuiver hiermee jouw ziel en vul vanaf nu jouw eigen graf met goede daden...... Verlicht ze met vroomheid en maak ze wijder met offers (sadaka)
    Geloof in Allah subhanahu wa ta3ala, toon berouw, verzacht hiermee jouw hart, bereid je voor de laatste moment van je dood, vrees de bestraffing van het graf, bereid je voor de vragen van de twee Engelen Mounkar en Nakir, geloof in de Dag van de Afrekening, geloof dat er een Hemel bestaat en vrees dat er een Hel bestaat

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Harde woorden, maar het bevat wel de realiteit van tegenwoordig subhanaAllah.

MashaAllah zuster voor dit schrijven, moge Allah ta3ala je rijkelijk belonen.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Neem me mee....(hijrah)video plus gedicht
    Door malikah4 in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 22-04-11, 13:55
  2. De broeder is een broeder van een moslim
    Door Moe'tasima in forum Hadith
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 05-12-06, 20:56
  3. broeder in nood...
    Door ihsane in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 3