Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Geef je mening hier over...

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Geef je mening hier over...

'De wereld is een gevangennis voor de gelovige en een paradijs voor de ongelovige'

Vind je dat het klopt ondanks de beproevingen van een mens?

Ghair inshaAllah, ik ben benieuwd.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2011
    Reputatie Macht
    0
    De wereld is geen gevangenis voor de gelovige als je het zo stelt dan zijn wij als gelovigen niet tevreden met wat allah voor ons in petto heeft.
    De wereld is 1 groot examen , en wij moslims moeten ons best doen om zoveel mogelijk punten te behalen. Door onze beproevingen te doorstaan met altijd een elhamdoelilah er achter aan. En proberen om zo min mogelijk zonden te begaan, en vergevenis vragen voor de zonden die je wel hebt begaan. want we blijven mensen en die maken fouten. Het paradijs voor ongelovigen voor even dan want het is net als een luchtbel die elk moment kan barsten. Geef mij maar het eeuwige paradijs die je dan op een eerlijke manier hebt verdient, door in deze neppe wereld je examen te behalen. En ik hoop dat allah voor ons moslims de sabr en iman in ons hart vergroot.

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door solar20 Bekijk Berichten
    De wereld is geen gevangenis voor de gelovige als je het zo stelt dan zijn wij als gelovigen niet tevreden met wat allah voor ons in petto heeft.
    De wereld is 1 groot examen , en wij moslims moeten ons best doen om zoveel mogelijk punten te behalen. Door onze beproevingen te doorstaan met altijd een elhamdoelilah er achter aan. En proberen om zo min mogelijk zonden te begaan, en vergevenis vragen voor de zonden die je wel hebt begaan. want we blijven mensen en die maken fouten. Het paradijs voor ongelovigen voor even dan want het is net als een luchtbel die elk moment kan barsten. Geef mij maar het eeuwige paradijs die je dan op een eerlijke manier hebt verdient, door in deze neppe wereld je examen te behalen. En ik hoop dat allah voor ons moslims de sabr en iman in ons hart vergroot.
    MashaAllah mooi beschreven, maar dan dat stukje dat ik dik gedrukt heb gemaakt bij jouw tekst. Ook ongelovigen hebben wel eens tegenslagen in hun leven dus om voor hun het wereldse leven nou het paradijs te noemen gaat ook wel te ver, wat vindt jij?

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Upp!!!!!!!

Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    0
    Ik ben het er mee eens en wel om het volgende.

Een ware gelovige wil snel zijn heer ontmoeten, wil snel naar het leven dat niet zal eindigen. Wil snel naar het paradijs.
    De wereld is een paradijs voor de ongelovigen die denken dat dit het is en geloven niet in het hiernamaals.

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Maar degenen die wel in het hiernamaals geloven, hel en hemel?

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Ik ben 't ermee eens (het zijn ook de woorden van de profeet (sallalahoe 'aleyhi wassalaam) toch?). Zeker, voor de gelovigen is deze wereld een gevangenis gezien de moslim ernaar streeft het eeuwige paradijs te betreden -insha Allah-. Voor de niet-gelovigen is deze wereld het paradijs. Ik zie het zo, zij zien geen doel voor ogen alleen wereldse doeleinden zoals geld, auto's, grote huizen, werk, trouwen, kinderen etc etc. Een wereldse zaak. Een status. Ook is de welbekende citaat "je leeft maar 1x" een citaat wat (geloof ik) nageleefd wordt. Alles mag en kan, zonder grenzen. Voor hen is dat dan natúúrlijk het paradijs.

Moeten we kijken naar beproevingen. Wij zijn allemaal slechts mensen in deze wereld. Tegenslagen is een onderdeel van het leven. Het zit 'm in de manier waarop een gelovige en niet-gelovige hiermee omgaat dat het verschil maakt. Een gelovige* zoekt de geduldheid en dankbaarheid bij zijn Heer. Terwijl een niet-gelovige zich geen raad weet te vinden in zijn hele doen en laten. Alle problemen (dan kijk ik naar bv, huwelijksproblemen, drank/drugsproblemen, psygische problemen etc) worden door allerlei instanties opgelost. Misschien wel goed. Maar ik ben er van overtuigd dat er geen rust bevindt in hun harten. Geen -ware- rust, alleen met geloof in Allah. Men heeft helemaal geen houvast in het leven. Als het een x mis gaat, dan gaat het goed mis. Op wie of wat stort zo'n persoon zich? Hij grijpt naar de fles, rookt/blowt/snuift er op los. Inderdaad, dan kun je stellen; is deze wereld dan werkelijk het Paradijs voor de niet-gelovigen? Maar zo'n persoon ziet toch geen leven na de dood? Dat is wat ik bedoel met houvast in dit leven. Er is geen doel voor ogen. Geen heldere glas water.

Dit is een beetje mijn idee/beeld van hoe ik het zie.. Interessant onderwerp!

*LEES: Een gelovige is ook iemand die in het Christendom gelooft, Jodendom, Buddhisme. Corrigeer mij aub als ik hier een fout maak. We moeten het woord 'gelovige' hier wel "loskoppelen" van de bovenstaande hadith. En het zien als 'n begrip in haar betekenis.

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9
    Ik ben het er mee eens,

Persoonlijk vind ik dat een moslim hier continue blootgesteld wordt aan allerlei beproevingen, dit gaat gepaard met 1 of enkele zondes.. naar mate de tijd vordert, hoe meer de zondes opstapelen.. Tenzij iemand wil beweren dat die geen zondes begaat?

Degene die weet wat Allah, Tabaraka wata3ala ons beloofd heeft, zal smachten naar het Paradijs.. en dit wereldse leven als een lelijke, oude treinstation zien.. waar hij snel vanaf wilt..

Zo ervaar ik het..

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    @Moe'tasima MashaAllah!!

Zo denk ik er ook precies over, het lijkt net of je alles hebt getypt wat er bij mij opkomt als ik die citaat lees.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    9
    Ik ben het ermee eens.. want in deze doenya kunnen we niet alles doen en laten wat onze nafs zou willen, dus in dat opzicht is het een "Gevangenis" want ongelovigen hebben die rem niet..

Walhamdoelilah 3ala koelli haal..

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Geef nooit op!
    Door Little_Muslima in forum Verhalen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 24-03-10, 16:59
  2. Geef om elkaar
    Door abdelhaq in forum Gedichten
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 23-01-07, 14:38
  3. Wat Geef Jij je Leven Zin....
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Algemene discussies
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 03-12-06, 20:32
  4. Marokkaanse jongeren (Voetballer met een mening)
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Algemene discussies
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 26-05-06, 22:29
  5. Reacties: 36
    Laatste Bericht: 25-03-06, 09:47

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten