Salaam Aleykoum,
Onderstaande hadith vind ik zeer mooi mashaAllah en zal ons helpen meer vertrouwen in Allah te hebben inshaAllah

Ibn Abbaas verhaalt:Ik reed op een dag achter de Profeet toen hij zei:
jongen ik wil je een aantal zaken leren denk altijd aan Allah,Hij houd je altijd in de gaten.
Houdt je aan zijn geboden;Hij zal altijd bij jou zijn
Wanneer je wat te vragen hebt:vraag dat dan aan Allah alleen;en wanneer je hulp zoekt:zoek die dan bij Allah alleen.
Denk eraan dat als alle mensen zouden samenkomen om jou een of andere gunst te betonen,zij niet in staat zouden zijn jou iets anders te betonen dat wat Allah voor jou bestemd heeft.
En dat indien zij allemaal samen zouden spannen om jou schade toe te brengen;zij niet in staat zouden zijn om jou iets ergers toe te brengen dan wat Allah voor jou bestemd heeft.De pennen zijn opgeheven en de boeken zijn opgedroogd(Tirmidzie: hadieth sahih)

Een andere versie luidt: gedenk de geboden van Allah en je zult Hem voor je vinden;Gedenk Allah Hem in voorspoed en Hij zal jou gedenken in tegenspoed.Wees er zeker van dat wat jou tot een vergissing heeft gebracht,jou niet tot het rechte pad zal leiden en wat jou tot het rechte pad heeft geleid zal je niet doen dwalen.
Herinner je dat hulp met geduld komt,er is voorspoed na tegenspoed en ongemak wordt gevolgd door gemak.