Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Wat kan ik hier het beste op antwoorden?

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    0

Wat kan ik hier het beste op antwoorden?

Assalaamu aleykom,

Mijn docent vroeg mij het volgende:

'De scheiding tussen kerk en staat, (staat geloofsneutraal maar bemoeit zich niet met het geloof, Frankrijk is het grootste voorbeeld: kerstliedjes op school worden niet gezongen, want op de openbare school is dat een geloofszaak) is vaak de kerken opgedrongen. Ze wilden niet (zie bijvoorbeeld: de middeleeuwse Investituursstrijd), omdat elk geloof in principe streeft naar een godsstaat (een joodse staat (Israel is dat voor een deel, want ook niet joden moeten zich aan joodse geloofsregels houden), een christelijke natie, een islamitische republiek, enz.). De meeste Nederlandse protestanten hebben zich echter steeds voorstander voor de scheiding getoond: om het geloof te redden. Als ik dit alles lees, denk ik, kan de islam ook gered worden door geen verbinding meer aan te gaan met een of andere staat. Zo blijft het geloof zuiver (namelijk iets wat met geloven te doen heeft en niet met het handhaven van de macht). Wat vind je?'

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    Scheiding tussen kerk en staat is enkel een illusie.. het is iets dat in theorie gezegd wordt maar in de praktijk anders is.

Kijk maar naar Nederland.. er zijn zoveel christelijke partijen in het ministerie.. dus hoezo scheiding van kerk en staat..?

Bovendien is islam een totale levenswijze.. dankzij het geloof weten wij mensen hoe we moeten eten en drinken.. als we dat niet door middel van de Heilige boeken als handleiding hadden gehad.. en we zouden op de aardbol blanco komen.. dan waren we schijnbaar de dieren na gaan doen en ook op voeten en handen aan het lopen en aan het grazen in de wei..

Kortom.. zoals het geloof ons leert hoe te eten en te drinken, leert het ons ook hoe te handelen in andere zaken, zoals bijv. het regeren van een land..

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zoubidao Bekijk Berichten
    Scheiding tussen kerk en staat is enkel een illusie.. het is iets dat in theorie gezegd wordt maar in de praktijk anders is.

Kijk maar naar Nederland.. er zijn zoveel christelijke partijen in het ministerie.. dus hoezo scheiding van kerk en staat..?

Bovendien is islam een totale levenswijze.. dankzij het geloof weten wij mensen hoe we moeten eten en drinken.. als we dat niet door middel van de Heilige boeken als handleiding hadden gehad.. en we zouden op de aardbol blanco komen.. dan waren we schijnbaar de dieren na gaan doen en ook op voeten en handen aan het lopen en aan het grazen in de wei..

Kortom.. zoals het geloof ons leert hoe te eten en te drinken, leert het ons ook hoe te handelen in andere zaken, zoals bijv. het regeren van een land..
    In Nederland hebben we geen scheiding van kerk en staat.
    Verder ben ik het met je eens, maar ik zoek echt een gepast antwoord voor mijn (atheistische) leraar. Zodat niet-moslims het ook begrijpen. Baraka Allahoe feeki voor je reactie.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    wa fiekie baraka Allah.. ik vond dit wel een gepast antwoord.. haha, maar gair insha Allah.. :$

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Ik sluit me aan bij Zoubidao.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    0
    up.

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukht_S Bekijk Berichten
    Assalaamu aleykom,

Mijn docent vroeg mij het volgende:

'De scheiding tussen kerk en staat, (staat geloofsneutraal maar bemoeit zich niet met het geloof, Frankrijk is het grootste voorbeeld: kerstliedjes op school worden niet gezongen, want op de openbare school is dat een geloofszaak) is vaak de kerken opgedrongen. Ze wilden niet (zie bijvoorbeeld: de middeleeuwse Investituursstrijd), omdat elk geloof in principe streeft naar een godsstaat (een joodse staat (Israel is dat voor een deel, want ook niet joden moeten zich aan joodse geloofsregels houden), een christelijke natie, een islamitische republiek, enz.). De meeste Nederlandse protestanten hebben zich echter steeds voorstander voor de scheiding getoond: om het geloof te redden.

Als ik dit alles lees, denk ik, kan de islam ook gered worden door geen verbinding meer aan te gaan met een of andere staat. Zo blijft het geloof zuiver (namelijk iets wat met geloven te doen heeft en niet met het handhaven van de macht). Wat vind je?'

Wa alaykoem salaam warhmatuLLAAHI wa barakatoe

ik had een hele grote reactie hierop gegeven en toen wilde ik de reactie versturen en was alles opeens weg dus heb ik besloten om in het kort iets te typen qua comentaar en advies aan u..

Bismillaahir rahmaanir rahiem

Beste Zuster in de Islaam deze leraar van u steld u een vraag en u wilt graag een hele mooie antwoord hebben waar hij van versteld zijn N3em.Weet dat u alleen u leraar te slim kan zijn ipv een antwoord geven waar hij van zal scrikken want dat zal hij niet!
    Waarom niet?~want hij komt met een mening en een mening is iets waar geen twijfel is en hij zit niet te wachten dat je hem weerlegt !

Ik heb aantal dingen rood gemaakt gemarkeerd in zijn vraag!

In de eerste geval komt hij met wat hij heeft gelezen en weet! dat ziet u in zijn eerste fragment alles wat rood staat gemarkeerd.

Hij is van mening dat geen enkel geloof nut heeft!
    en dat ziet u dat die komt met fragmenten waar hij beetje weet vn heeft!

In de 2de fragment waar ik alles groen heb gemarkeerd helemaal boven in uw stukje tekst wil ik comentaar geven.

Uw leraar denkt dat de geloof geredt dient te worden door de mensen.
    Nee de mensen worden geredt door het Geloof want God redt de mensen en niet omgekeerd!

Hij wilt een scheiding maken tussen Islaam en Staat n3em en natuurlijk dit zijn 1 van hen streken en moge ALLAAH ons bijstaan.

Kijk beste zuster in de Islaam stel hem de volgende vraag.

Meester in uw argument bent u van mening voor een zuivere geloof dat er een scheiding moet zijn van Religie en staat en u bent van mening dat het gered wordt door geen verbinding meer aan te gaan met een andere staat.

U bent de leraar en wij zijn uw studenten en als wij niet aan de regels houden en de wetten die hier zijn voorgeschreven krijgen wij op ons donder en het nog beter te zeggen zal er een chaos ontstaan toch?

Er zal een chaos ontstaan als wij als studenten scheiding zullen maken met de leraren om een zuivere onderwijs te hebben en dan dient er geen verbinding te zijn met de leraren, bestuur en de studenten.

Is dat mogelijk?

Ik zeg beste zuster dat dat onmogelijk is want de bestuur bepaald!
    De leraren hebben studenten nodig om te werken zonder studenten geen leraren en de studenten hebben leraren nodig om hen te onderwijzen.

dus er moet een verbinding zijn .

Zo ook met de geloof het is onmogelijk dat hij als leraar geen controle kan hebben over zijn studenten..want geloof mij als zijn studenten hem zullen irriteren zal hij zich haperen naar macht! want hij zal maatregelen nemen en dat is ook macht hebben over zijn student ipv onderwijzen!

Zo ook de geloof De Islaam redt de mensen en onderwijst de mensen en heeft wetten voorgeschreven voor de mensen door God

Net als de bestuur , of de regering ,presidenten enz enz allemaal verbinding heeft , heeft de religie het ook.

God heeft wetten voorgeschreven aan de djinn en de mensdom en God heeft mensen ( profeten en andere volkeren ) als voorbeeld genomen.

Zo ziet u zuster dat zijn hele vraag op niks is gebasseerd dan twijfelachtigheid in zijn eigen mening n3em en kijk hoe u dit het beste kan verwoorden van u kent u leraar beter dann ik hem ken n3em

zoals u de islaam beter kent dan hem

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Aantal vragen, inshAllah antwoorden van jullie.
    Door Tazagirl1985 in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 28-02-09, 20:18
  2. De beste Apotheek
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 25-05-08, 19:17
  3. De beste Kok-test
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Gezelligheid
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 01-02-07, 21:00
  4. De beste voorziening