Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Alles over Egypte!

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Excuses Egyptische premier voor aanval op demonstranten

AMSTERDAM - De Egyptische premier Ahmed Shafiq heeft donderdag zijn excuses aangeboden voor de gewelddadige aanvallen op de actievoerders op het Tahrir-plein in Caïro.

Hij beloofde te zullen laten onderzoeken wie de drijvende kracht achter dit geweld was.
    De betogers op het plein beschuldigen het regime-Mubarak ervan woensdag politiemensen in burger en betaalde knokploegen op hen afgestuurd te hebben om hun actie te ondermijnen. De betogers willen dat Mubarak zijn biezen pakt.
    Zij werden woensdag aangevallen door meutes Mubarak-aanhangers. In de chaos vielen meerdere doden en vele honderden gewonden.
    Shafiq zei op de staatstelevisie: "Ik bied mijn verontschuldigingen aan voor alles wat gisteren is gebeurd, omdat dat logisch noch rationeel was." Ook noemde hij de aanvallen op de betogers 'een regelrechte fout'.

Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    11
    Ya rabbi, wanneer gaat dit geweld stoppen
    Als zij zich dan afwenden, zeg dan: "Allah is mij voldoende, geen god is er dan Hij, op Hem vertrouw ik, en Hij is de Heer van de geweldige Troon."
    (Soerah At Taubah: 129)

Allaah zegt in soerat Aali-’Imraan 103:
    “EN HOUD VAST, JULLIE ALLEMAAL, AAN HET KOORD VAN ALLAAH EN WEES NIET ONDERVERDEELD.”
    (Over onze Ummah)

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Mubarak 'kan niet opstappen vanwege chaos'

CAIRO - De Egyptische president Hosni Mubarak wil best aftreden, maar kan dat niet doen vanwege de chaos in zijn land. Dat heeft hij in een donderdag gepubliceerd interview met het Amerikaanse ABC News gezegd.

Mubarak zei verder dat zijn regering niet verantwoordelijk is voor het geweld van de afgelopen dagen. Volgens hem zitten de Moslimbroeders erachter, een verboden politieke partij.
    Mubarak zei dat hij het presidentschap zat is. Naar eigen zeggen zou hij graag meteen opstappen, maar kan hij dat niet doen omdat het land dan in chaos zou verzanden.

Niet herkiesbaar

Maandagavond zei het staatshoofd in een tv-toespraak dat hij in september niet herkiesbaar is. In het interview van donderdag vertelde hij dat hij zich daarna opgelucht voelde.
    Op de vraag wat hij ervan vond dat zijn aanhangers woensdag antiregeringsbetogers aanvielen, reageerde Mubarak: ''Ik was heel ontevreden over gisteren. Ik wil niet dat Egyptenaren elkaar bevechten.''
    En op de vraag wat hij denkt van al die mensen die zijn vertrek eisen, zei Mubarak: ''Het kan me niet schelen wat de mensen van me denken. Ik geef om mijn land, ik geef om Egypte.''

Zoon

Mubarak stelde verder dat het nooit zijn bedoeling is geweest om zijn zoon Gamal als kandidaat voor te dragen bij de volgende verkiezingen.
    Op de vraag wat hij ervan vond dat de Verenigde Staten, een trouwe bondgenoot, op een spoedige machtsoverdracht aandringen, zei hij dat hij tegen president Barack Obama heeft gezegd: ''Je begrijpt de Egyptische cultuur niet en wat er zou gebeuren als ik nu opstap.''

Nooit wegrennen

Mubarak verblijft momenteel met zijn familie in het zwaar bewaakte presidentiële paleis. Hij zei dat hij zich sterk voelde. ''Ik zou nooit wegrennen. Ik zal op Egyptische bodem sterven.''

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lady_soumaya Bekijk Berichten
    Ya rabbi, wanneer gaat dit geweld stoppen
    Ghair inshaAllah, het doet mij erg veel pijn om al die broeders (en zusters) zo te moeten zien. Ik was het gisteren live op Al Jazeera aan het volgen en zag een man die door een hele groep werd geslagen, en begooit werd met stenen. SubhanaAllah SubhnaAllah...

Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    Ghair inshaAllah, het doet mij erg veel pijn om al die broeders (en zusters) zo te moeten zien. Ik was het gisteren live op Al Jazeera aan het volgen en zag een man die door een hele groep werd geslagen, en begooit werd met stenen. SubhanaAllah SubhnaAllah...
    Voor mij ook :sad:
    Moge Allah subhana wa ta'ala de mensen helpen en het geweld stoppen. Amien.
    Insha'Allah zal het zo spoedig mogelijk stoppen.
    Als zij zich dan afwenden, zeg dan: "Allah is mij voldoende, geen god is er dan Hij, op Hem vertrouw ik, en Hij is de Heer van de geweldige Troon."
    (Soerah At Taubah: 129)

Allaah zegt in soerat Aali-’Imraan 103:
    “EN HOUD VAST, JULLIE ALLEMAAL, AAN HET KOORD VAN ALLAAH EN WEES NIET ONDERVERDEELD.”
    (Over onze Ummah)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Alles even op een rijtje
    Door OegtNajat in forum Islam video's
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 17-01-11, 13:30
  2. Alles op een rijtje
    Door Sweet*Lady* in forum Hadith
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 04-02-09, 14:49
  3. Adzaan van Egypte ea
    Door G.Salem in forum Koran recitaties
    Reacties: 6