Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Is Musk Haram?

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Reputatie Macht
    0

Is Musk Haram?

Salam alaikoum wr wb,

Weet iemand of musk(us) haram is? Dit is een stof die in bepaalde geuren verwerkt is?

Graag met Dalil,

Djazakoum Allah

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    17
    Waarom zou dat haram zijn? Ik heb de hadieth niet bij de hand, maar Musk is de meest geliefde geur bij Allah.. Als we sterven, krijgen we ook zo'n geurtje voor we verwikkeld worden in het doden gewaad..

InshaAllah dat iemand met een daliel kan komen :-)

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Zo ver ik weet en heb gehoord is musk inderdaad een verwelkomt geur... Maar daliel dat kan ik jou nu niet geven, ik heb het wel en ga er naar opzoek voor jou.

Zal het zo snel mogelijk plaatsen inshaAllah.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Reputatie Macht
    0
    Salaam Aleikoum,

Allereerst mijn dank voor jullie reacties. Op google geeft het namelijk aan dat het een dierlijk product wordt gebruikt (van de muskusrat) .. vandaar dat ik twijfel over musk...

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saadia Bekijk Berichten
    Salaam Aleikoum,

Allereerst mijn dank voor jullie reacties. Op google geeft het namelijk aan dat het een dierlijk product wordt gebruikt (van de muskusrat) .. vandaar dat ik twijfel over musk...
    dat heb ik nog nooit gehoord, subhanallah,
    maar voor zover ik weet is musk niet haram.

liefs
    sawdae
    لاحول ولاقوة الا بالله

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    subhanaAllah ik weet zeker dat ik het gelezen heb, maar kan het niet meer terug vinden waar. Zodra ik het heb plaats k het inshaAllah!

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    11
    Assalaam alaykoem watrhmatuLLAAHI wabarakatoe

Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "The example of a good companion and a bad companion is like that of the seller of musk, and the one who blows the blacksmith's bellows (respectively). So as for the seller of musk then either he will grant you some, or you buy some from him, or at least you enjoy a pleasant smell from him. As for the one who blows the blacksmith's bellows then either he will burn your clothes or you will get an offensive smell from him." [Bukhari & Muslim]
    In his commentary of this Hadith, Imam an-Nawawi said that the Prophet (peace be upon him) compared a good companion to a seller of musk and spoke of the virtue of having companions who are good, who have noble manners, piety, knowledge and good culture. Such are those who grant us from their virtue. And he (peace be upon him) forbade us to sit with those who do evil, commit a lot of sins and other bad deeds, as well as with innovators, backbiters, and so forth. Another scholar said: "Keeping good company with the pious results in attainment of beneficial knowledge, noble manners and righteous actions, whereas keeping company with the wicked prevents all of that."

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Djazak Allaho ghairan. Helder en duidelijk!
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. The Haram Police - Ummah Films - Season 2
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-08-07, 16:14
  2. Muziek, Halal of Haram - Shaikh Yusuf Estes
    Door Sayfoudien in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 04-06-07, 17:24
  3. Anasheed met instrumenten Hallal/Haram?
    Door Enshadnl in forum Polls
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 07-01-07, 20:39

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten