Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: Wanneer zou jij Nederland verlaten

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Wanneer zou jij Nederland verlaten

Salaam 3alaikom,

InshaAllah gaat alles goed met jullie gezondheid.

Mijn vraag aan jullie is, wat zou jou weg jagen uit Nederland? Wanneer is het de druppel dat je het zat bent en zegt ik ga weg? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden...

Ma3a Salama Najat

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    Salaam 3alaikom,

InshaAllah gaat alles goed met jullie gezondheid.

Mijn vraag aan jullie is, wat zou jou weg jagen uit Nederland? Wanneer is het de druppel dat je het zat bent en zegt ik ga weg? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden...

Ma3a Salama Najat
    3alikom salam zuster,

Inchallah gaat het ook goed met jou gezondheid.

Ik denk als ze zeggen dat alles wat met Islam te maken heeft verboden moet worden.
    Dan weet ik het wel zeker, dan ga ik wel ergens anders naartoe waar het wel mag.

En jij..?

Subhanallah

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door subhanallah Bekijk Berichten
    3alikom salam zuster,

Inchallah gaat het ook goed met jou gezondheid.

Ik denk als ze zeggen dat alles wat met Islam te maken heeft verboden moet worden.
    Dan weet ik het wel zeker, dan ga ik wel ergens anders naartoe waar het wel mag.

En jij..?

Subhanallah
    Alhamdoelillah.

Ja ook ongeveer het zelfde als jou. Maar zoals het er nu aan toe gaat subhanaAllah het is gewoon een en al haat tegenover de moslims.

En mijn gevoel zegt ook wel dat het er aan begint te komen hoor, dat ze op een gegeven moment de meeste dingen gaan verbieden.

Dat zal mij ook zeker hier uit weg jagen, maar ik ben ook zo ie zo van plan als ik wat ouder word weg te gaan hier. Ik kan er niet aan denken dat ik mijn hele leven in Nederland blijf....

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Alhamdoelillah.

Ja ook ongeveer het zelfde als jou. Maar zoals het er nu aan toe gaat subhanaAllah het is gewoon een en al haat tegenover de moslims.

En mijn gevoel zegt ook wel dat het er aan begint te komen hoor, dat ze op een gegeven moment de meeste dingen gaan verbieden.

Dat zal mij ook zeker hier uit weg jagen, maar ik ben ook zo ie zo van plan als ik wat ouder word weg te gaan hier. Ik kan er niet aan denken dat ik mijn hele leven in Nederland blijf....
    Elhamdolilah dat het goed met jou gaat.

Hier waar ik woon valt het wel mee, ik heb nu niet het gevoel dat ik uit Nederland moet gaan over een tijdje. Wel is het zo dat als je bijv. hoofddoek draagt dat je soms raar wordt aangekeken, discriminerend.

Maar aan de andere kant denk ik dat het toch niet zover komt, ik denk eerder dat er meer nederlandse moslims gaan komen.

Subhanallah

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door subhanallah Bekijk Berichten
    Elhamdolilah dat het goed met jou gaat.

Hier waar ik woon valt het wel mee, ik heb nu niet het gevoel dat ik uit Nederland moet gaan over een tijdje. Wel is het zo dat als je bijv. hoofddoek draagt dat je soms raar wordt aangekeken, discriminerend.

Maar aan de andere kant denk ik dat het toch niet zover komt, ik denk eerder dat er meer nederlandse moslims gaan komen.

Subhanallah
    Bij mij wel hoor, ik woon in een dorp.

Er zijn nu al heel veel bekeerlingen MashaAllah! Maar of die hier blijven Allahoe 3lam, de meeste die ik ken willen ook het liefst allemaal vertrekken.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Bij mij wel hoor, ik woon in een dorp.

Er zijn nu al heel veel bekeerlingen MashaAllah! Maar of die hier blijven Allahoe 3lam, de meeste die ik ken willen ook het liefst allemaal vertrekken.
    Ik woon ook in een dorp.. Maar ik laat me niet zo snel wegjagen door geert wilders aanhangers.
    Het moet wel drastisch veranderen wil je mij weg willen hebben. Het is tenslotte wel mijn geboorteland...

Als het te erg is dan neem ik de eerstvolgende vliegtuig naar Scandinavië ofzo hahaha

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Haha ja dat klopt, het is ook mijn geboorteland. Maar hoe? Ik voel me hier niet bepaald thuis of zo hoor...

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Haha ja dat klopt, het is ook mijn geboorteland. Maar hoe, ik voel me hier niet bepaald thuis of zo hoor...
    Ja maar ik denk dat als je 'vlucht':P naar een ander land dat je je daar ook niet bepaald thuisvoelt. Wat ik hiermee probeer te zeggen, je voelt je toch wel het meest thuis in je geboorteland. Toch?
    Zelfs al ga je naar Marokko, daar moet je ook heel heeel heeel erg wennen aan dat systeem(althans dat heb ik altijd wel:P)

Subhanallah

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Volgens mij licht dat per persoon anders, als ik bij een nederlanderse gezin binnen stap moet ik me echt anders gedragen als dat ik bij een marokkaans gezin binnen stap. Het is en blijft een groot verschil, en ik voel me meer thuis bij die marokkaanse gezin dan bij die nederlandse gezin. En dat komt gewoon door dat we de zelfde gewoontes hebben, en de zelfde geloof enz. Hun begrijpen je beter...want hun zijn dan gewoon zoals ik snapje...?

Nou geef ik wel een voorbeeld qua cultuur maar ik heb het eigenlijk ook wel meer over het geloof, als dat het zelfde is in het land waar ik naar toe zou willen gaan. Dan zou ik me eigen daar over een tijdje echt thuis gaan voelen, waarom? Omdat ik dan gewoon het zelfde als hun ben, ik hoor erbij... En nu niet.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Volgens mij licht dat per persoon anders, als ik bij nederlanders gezin binnen stap moet ik me echt anders gedragen als dat ik bij een marokkaans gezin binnen stap. Het is en blijft een groot verschil, en ik voel me meer thuis bij die marokkaanse gezin dan bij die nederlandse gezin. En dat komt gewoon door dat we de zelfde gewoontes hebben, en de zelfde geloof enz. Hun begrijpen je beter...want hun zijn dan gewoon zoals ik snapje...?

Nou geef ik wel een voorbeeld qua cultuur maar ik heb het eigenlijk ook wel meer over het geloof, als dat het zelfde is in het land waar ik naar toe zou willen gaan. Dan zou ik me eigen daar over een tijdje echt thuis gaan voelen, waarom? Omdat ik dan gewoon het zelfde als hun ben, ik hoor erbij... En nu niet.
    Ik wilde hier even op in gaan...ik begrijp je reactie heel goed. Ik herken mezelf ook wel een beetje in jouw ideeen. Ik wilde alleen een klein puntje naar voren halen betreft 't wonen/verblijven in, laten we het houden op een Islamtisch land. Als ik bijvoorbeeld Marokko neem als voorbeeld; ze kijken je daar vreemd aan omdat je geen handen schud met je (achter)neven (zij zijn geen mahram van je), dat je lang en bescheiden gekleed wilt gaan buitenshuis is ook zoiets raars: zo'n skinny jeans staat met jouw figuur véél beter joh!? etc etc. Wat ik wil zeggen is, ondanks dat het ons (islamitisch) land is, blijven er enkelen die je dan toch een vreemde vogel vinden. Waar je ook gaat en verblijft er zullen altijd mensen zijn die jou niet nemen zoals je bent (moslim), waar of nietwaar? Ik denk dat 't een kunst is om te weten hoe wij hiermee om dienen om te gaan. Zoals oegt subhanallah zei, 'vlucht' je weg omdat de nlers je hier niet willen hebben vanwege je hoofddoek, bij wijze van? Of zeg je, ik ben wie ik ben accepteer het of niet.

Maar ik snap je denkwijze aan de andere kant wel. Tenminste, als ik je goed begrijp ben jij gewoon jezelf als jij je onder de mensen bevind die het zelfde geloven en leven als jij. Het geeft je niet t gevoel dat jij jezelf steeds maar moet bewijzen en verantwoorden tegenover een ander (NLers)..die begrijpen het allemaal toch niet? yek...

ghair insha Allah. Kvind het een interessante onderwerp maar ook een lastig onderwerp als ik het woord bij daad moet voegen.

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Zou jij Nederland verlaten als...
    Door OegtNajat in forum Polls
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 25-10-10, 12:39
  2. Degenen die de Qur'an hebben verlaten...
    Door OegtNajat in forum De Koran
    Laatste Bericht: 30-10-09, 10:34
  3. Het verlaten van het gebed !!!
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Het gebed
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 26-09-06, 15:41
  4. Smeekbede bij het verlaten van het huis.
    Door hassan in forum Dua's
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 11-04-06, 23:24
  5. Smeekbede bij het verlaten van de moskee.
    Door hassan in forum Dua's
    Laatste Bericht: 22-03-06, 10:36

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten