Pagina 8 van de 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 90

Onderwerp: Zondag 9 mei 2010 | IslaamQuiz Broeders VS Zusters!

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    :-)
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Assalaam oe'leikoem deelnemers van de Islaamquiz,

De antwoorden hebben mij enorm verbaasd! Dit om 2 redenen, 1; of jullie hebben mij in de maling genomen door te zeggen dat de vragen erg pittig en moeilijk waren.
    Of 2: Jullie beschikken over masha Allah goede kennis en dit hebben jullie dmv deze quiz ook kunnen bevestigen!

Want................

Van beide teams waren alle antwoorden goed masha Allah! Niet verwacht! Alleen een kleine vraag aan ieder team:

Broeders: wat is de betekenis van as-sidq? Jullie antwoord op vraag 7. Kan iemand mij dat vertellen
    Zusters: as-sihaan, kan iemand van jullie bevestigen waar jullie dit vandaan hebben?

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    18
    ik zal het voor je opzoeken, een momentje.. weet nog dat ik het ooit op een arabisch talige site heb gelezen

momentje...

[[..Ya moe9allieb Al9oeloeb, Thabbit 9albie 3alaa dinek..]]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    18
    ونهر اللبن : نهر جيحان .

و نهر الخمر : نهر الفرات .

ونهر الماء : نهر سيحان

bron:??? ????? ??? ?? ?????

[[..Ya moe9allieb Al9oeloeb, Thabbit 9albie 3alaa dinek..]]

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    11
    salaam 3aleykoem warhmatulaahi wa barakatoe

na3em al sidq

Al Sidq is dat je een sterke wil hebt om iets te gaan doen je hebt ya3ni doorzettingsvermogen. Een Moslim dient zijn best te doen zijn uiterste best om wat ALLAh hem heeft bevolen om het na te volgen en wat HIJ verboden heeft om daar afstand van te gaan houdem.Hij verheugd zich op de Hiernamaals hij dient te denken en hopen dat hij ALLAH zal ontmoeten als hij de goede volgt en daar dient hij aan te verheugen. Hij gedenkt ALLAH veel reciteerd veel doet veel dikr om zo dichterbij zijn Heer te komen en ook om zo ver weg van de duivel te gaan Want Waarlijk ALLAh zegt O jullie die geloven, vrees Allah en blijf met degenen die waarheidlievend zijn (in woorden en daden); as- saddiqien.” (at-Tawbah: 119) Als iemand dus de juiste goede intentie heeft met al sidq en helemaal ook de doorzettingsvermogen dus de doorzettingsvermogen wordt bedoelt alles wat hij heeft dus in zijn vermorgen is te gebruikken en de goede intentie heeft met sidqdan kan er gesproken worden over een goede ibadah

Na3em en Bij ALLAH ligt het succes

Salaam 3aleykoem warhmatulaahi wa barakatoe

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noor_Al-islaam Bekijk Berichten
    ونهر اللبن : نهر جيحان .

و نهر الخمر : نهر الفرات .

ونهر الماء : نهر سيحان

bron:??? ????? ??? ?? ?????
    Barak Allahoe fieki voor je bron! Ik reken het goed. Dit betekend dat al jullie antwoorden correct zijn beantwoord zusters!!! Masha Allah goed gedaaaaan!!

Ik wacht het antwoord nog van de broeders af.
    Het antwoord wat ik namelijk zocht was: oprechte wil, ichlaas, daad moet overeenkomen met de shari'a.

Ghair insha Allah.

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door abu_amina_ibn_mfadel Bekijk Berichten

na3em al sidq

Al Sidq is dat je een sterke wil hebt om iets te gaan doen je hebt ya3ni doorzettingsvermogen. Een Moslim dient zijn best te doen zijn uiterste best om wat ALLAh hem heeft bevolen om het na te volgen en wat HIJ verboden heeft om daar afstand van te gaan houdem.Hij verheugd zich op de Hiernamaals hij dient te denken en hopen dat hij ALLAH zal ontmoeten als hij de goede volgt en daar dient hij aan te verheugen. Hij gedenkt ALLAH veel reciteerd veel doet veel dikr om zo dichterbij zijn Heer te komen en ook om zo ver weg van de duivel te gaan Want Waarlijk ALLAh zegt O jullie die geloven, vrees Allah en blijf met degenen die waarheidlievend zijn (in woorden en daden); as- saddiqien.” (at-Tawbah: 119) Als iemand dus de juiste goede intentie heeft met al sidq en helemaal ook de doorzettingsvermogen dus de doorzettingsvermogen wordt bedoelt alles wat hij heeft dus in zijn vermorgen is te gebruikken en de goede intentie heeft met sidqdan kan er gesproken worden over een goede ibadah

Assalaam oe'leikoem broeder,

Het antwoord kan ik helemaal goed rekenen masha Allah! Ook voor jullie betekend dit dat alle vragen correct zijn beantwoord door jullie!! Goed gedaan broeders!

Ik vind het erg knap hoe jullie gepresteerd hebben. En ben zeer trots en blij te kunnen zeggen dat jullie over ware kennis bezitten. Er zaten namelijk enkele vragen tussen die ik bewust gekozen heb die wij nodig hebben in ons dagelijkse leven in deze dounya. Walhamdoelilahi Rabbi al'Alamien.

De manier waarop jullie samen hebben gedaan masha Allah. Ik hoop insha Allah dat jullie het leerzaam hebben gevonden.

Over de presentjes wil ik insha Allah contact met jullie opnemen. En insha Allah zullen jullie het wat vinden. Wees niet te nieuwsgierig, het is slechts een kleinigheidje van mij, voor jullie. En als bedankje dat jullie hebben mee willen doen aan de quiz. Ik vond het erg leuk, ondanks dat het wat moeizaam ging aan het begin. Maar dat ik beide teams mag blij maken had ik niet verwacht!

[World OFF, Dream ON]

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    11
    Maar dat is toch ook wat de broeder zegt, hij gebruikt alleen niet die worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door abu_amina_ibn_mfadel Bekijk Berichten

na3em al sidq

Al Sidq is dat je een sterke wil (oprechte wil) hebt om iets te gaan doen je hebt ya3ni doorzettingsvermogen. Een Moslim dient zijn best te doen zijn uiterste best om wat ALLAh hem heeft bevolen (de wetgeving/shari3a is wat Allaah bevolen heeft) om het na te volgen en wat HIJ verboden heeft om daar afstand van te gaan houdem.Hij verheugd zich op de Hiernamaals hij dient te denken en hopen dat hij ALLAH zal ontmoeten als hij de goede volgt en daar dient hij aan te verheugen. Hij gedenkt ALLAH veel reciteerd veel doet veel dikr om zo dichterbij zijn Heer te komen en ook om zo ver weg van de duivel te gaan Want Waarlijk ALLAh zegt O jullie die geloven, vrees Allah en blijf met degenen die waarheidlievend zijn (in woorden en daden); as- saddiqien.” (at-Tawbah: 119) Als iemand dus de juiste goede intentie (Ikhlaas = zuivere/goede intentie) heeft met al sidq en helemaal ook de doorzettingsvermogen dus de doorzettingsvermogen wordt bedoelt alles wat hij heeft dus in zijn vermorgen is te gebruikken en de goede intentie heeft met sidqdan kan er gesproken worden over een goede ibadah

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    11
    Oow w8 begrijp het al, je had niet gezien dat hij gereageerd had
    Mijn reactie is dus een beetje nutteloos derbij gezet

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Broeders en zusters, excuses nog voor late en scheve reacties...ik heb een moeizame dag achter de rug en kan nog nauwlijks mijn oogjes open houden.

[World OFF, Dream ON]

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. »» Broeders VS Zusters IslaamQuiz ««
    Door Moe'tasima in forum Gezelligheid
    Reacties: 147
    Laatste Bericht: 08-05-10, 21:58
  2. Du3a voor onze Broeders & Zusters
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Dua's
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 20-09-06, 19:14
  3. de Broeders
    Door Moe'tasima in forum De man in de Islam
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 18-03-06, 23:53
  4. Broeders en Zusters hebben het moeilijk!!!
    Door Karima in forum Algemene discussies
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 15-03-06, 19:16

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten