Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Moslim zet lijnbus aan de kant voor gebed

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Moslim zet lijnbus aan de kant voor gebed

Plots zette de chauffeur zijn lijnbus in Londen aan de kant.

Hij kroop vanachter het stuur stapte het gangpad van de bus op, legde zijn fluovestje op de vloer en knielde. De passagiers konden hun ogen niet geloven maar de chauffeur ¿ een moslim- begon aan zijn gebed. Toen hij klaar was, kroop hij weer achter het stuur en zette hij zijn rit verder.

''Onwaarschijnlijk''
    Niemand kon tijdens het bidden de bus verlaten en een boze passagier diende klacht in bij de Londense vervoermaatschappij. Gayle Griffiths (33) uit Camden was net de bus opgestapt. Ze kwam van haar werk en was gehaast. De Britse moest haar kinderen van school halen. Ze stond doodsangsten uit. Ze dacht dat de chauffeur een terrorist was. ''Ik was gehaast want ik moest mijn dochter van school halen. Ik heb de busroute al duizenden keer gedaan en plots gebeurde dit. De chauffeur was net gestopt aan een halte en had een heleboel mensen laten uitstappen. Even verderop zette hij de bus aan de kant. Hij kroop uit zijn stuurhut en ging naar de gang. Plots legde hij zijn gele fluojasje op de vloer. Ik dacht eerst dat iemand ziek geworden was en hij de smurrie opruimde. Maar even later deed hij ook zijn schoenen uit en begon hij te bidden. Ik kon mijn ogen niet geloven!'', aldus Griffiths.

Angst voor aanslag
    ''Hij deed zijn ding en gaf ons geen woord uitleg. Niemand durfde iets zeggen. Ik dacht dat het niet lang zou duren maar hij was toch vijf minuten aan het bidden. Ik vreesde even dat hij een extremist was en dat hij de bus wilde opblazen. Hij had ook de uitgang van de bus geblokkeerd. De passagiers keken elkaar vol ongeloof aan.'' De vrouw begrijpt dat moslims vaak moeten bidden maar het tijdstip en de plaats vond ze niet echt gepast. ''Ik besef ook wel dat Londen een multiculturele stad is maar moet je nu echt gaan bidden op een volle bus?'', vraagt ze zich af, aldus
    hln.be.nl.

''Ongeoorloofd''
    Intussen heeft de Londense vervoersmaatschappij haar verontschuldigingen aangeboden voor het ongemak en de vertraging. Transport for Londen heeft de chauffeurs ook duidelijk gemaakt dat bidden tijdens busritten niet kan. ''Een bus op lijn 24 had vertraging omdat de chauffeur de bus aan de kant gezet had om te bidden. We hebben een gesprek gehad met de chauffeur in kwestie en we hebben hem duidelijk gemaakt dat zoiets niet kan. We willen dan ook onze verontschuldigingen aanbieden aan de reizigers'', aldus de woordvoerder. ''Er zijn gebedsruimtes in de busgarages en de chauffeurs kunnen tijdens hun rusttijden bidden.''

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    11
    vind het iets te ver gaan eerlijk gezegd
    [glow=CC6633]
    [align=center]
    ** Wees Waakzaam Over Je Gedachten, Dat Is Het Begin Punt Van Je Daden **
    [/align]
    [/glow]

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Hmm ja inderdaad.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Moslim huurde moordenaar voor eer
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-04-09, 10:54
  2. De kleding voor het gebed.
    Door **Fatimamoslima** in forum Het gebed
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 03-02-09, 15:15
  3. Middelen die de Moslim zouden kunnen helpen om op te staan voor het Fajr gebed
    Door hassan in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 07-12-08, 14:39
  4. Gids voor het gebed
    Door hassan in forum Islam video's
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 29-11-08, 01:10
  5. In het gebed voor gaan
    Door Moe'tasima in forum Het gebed
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 08-12-06, 15:56

Labels voor dit Bericht