Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Ik heb vandaag een bijzondere droom gehad

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Reputatie Macht
    0

Ik heb vandaag een bijzondere droom gehad

Asallaam ou alaykoum warahmatuh Allaah wa barakatuh

Beste lieve zusters en broeders,

Ik heb vandaag een bijzondere droom gehad en wil graag dit delen met broeders en zusters met een beetje basiskennis over de islam.
    Ik zag een boek voor me met als titel 99 schone namen van Allaah met een onbekende schrijver voor me en de naam van de schrijver ben ik vergeten ( moge Allaah me helpen herinneren ervan ameen) ik herinner me vaag ahmed maar weet het niet zeker de achternaam kan ik me helemaal niet herinneren. Iemand weet niet wie dat was sloeg het boek open op de bijna allerlaatste bladzijde en ik las, de zuster vroeg ze iets en zij gingen prijzen en misprijzen, iets met zij prijzen zichzelf en zij prijzen Allaah niet meer of slechts weinig.

Graag wil ik dat jullie met me mee denken over mijn bijzondere droom van vandaag.

Barakah Allahoe fiekom.
    Oem jibreen

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal,maar misschien iemand anders wel. Ghair inshaAllah.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Reputatie Macht
    0
    Wat snap je niet zuster?

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Ja ik snap het ook eigenlijk niet,

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amatullah8 Bekijk Berichten
    Asallaam ou alaykoum warahmatuh Allaah wa barakatuh

Beste lieve zusters en broeders,

Ik heb vandaag een bijzondere droom gehad en wil graag dit delen met broeders en zusters met een beetje basiskennis over de islam.
    Ik zag een boek voor me met als titel 99 schone namen van Allaah met een onbekende schrijver voor me en de naam van de schrijver ben ik vergeten ( moge Allaah me helpen herinneren ervan ameen) ik herinner me vaag ahmed maar weet het niet zeker de achternaam kan ik me helemaal niet herinneren. Iemand weet niet wie dat was sloeg het boek open op de bijna allerlaatste bladzijde en ik las, de zuster vroeg ze iets en zij gingen prijzen en misprijzen, iets met zij prijzen zichzelf en zij prijzen Allaah niet meer of slechts weinig.

Graag wil ik dat jullie met me mee denken over mijn bijzondere droom van vandaag.

Barakah Allahoe fiekom.
    Oem jibreen
    Vanaf dat stukje begrijp ik het niet meer,misschien dat je het wat beter kan uitleggen.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Reputatie Macht
    0
    Ja zo las ik dat in me droom in een boek dat de titel had de 99 schone namen van Allaah daarin las ik, de zuster vroeg ze iets en zij gingen prijzen en misprijzen, en prijzen allaah slechts weinig of helemaal niet.

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Oow oke,subhanaAllah.. Misschien dat iemand je kan helpen,ghair inshaAllah.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Nee ik niet, maar is het niet iets wat je zelf bij jezelf moet gaan zoeken ofzo. Tenminste als ik een droom hem dan kan ik kijken of het iets is dat ik op TV heb gezien of gelezen in een boek ofzo voordat ik ging slapen.

Ghair inchallah

Subhanallah

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Wat zeggen/denken jullie over dit stuk? :

Bismillaahi r-Rahmaani r-Rahiem

As-salaamou 'alaykum wa Rahmatulahi wa Barakatuhu

Dromenuitleg

Vraag: Wat is uw uitspraak over boeken die een uitleg van dromen geven? En wie dienen wij te vragen voor de uitleg van dromen?

Antwoord: Allaah heeft jullie niet opgedragen om te vragen over dromen. Hij heeft jullie slechts opgedragen om te vragen over de regelgevingen. Dus als jij een droom ziet waar je bang voor bent, laat het dan en het zal jou niet schaden met de wil van Allaah en vermeldt het aan niemand. En als jij een droom ziet die jou blij maakt, bericht er dan over bij wie jij vertrouwt van jouw vrienden; want dit is een verblijding. En het is niet nodig om jezelf ermee te belasten en dat een persoon bij alles wat gebeurd zegt: Ik zag en ik zag. En een persoon zag en een persoon zei tegen hem. En dat de bezigheid van de mensen aanschouwingen wordt.

Shaych Saalih al-Fauwzaan

Bron: Al-Idjaabaat al-Moehimmah fie al-Mashaakil al-Moelimmah [Deel 2, Blz. 56]

Vertaling: Aboe Junayd `Iesaa bin Antonius el-Oeroebie

Bron
    http://selefieforum.nl/vb/showthread...59.html?t=2559

Het boek "De Uitleg van Dromen" is niet van Iemaam Mohammed ibn Sierien (moge Allaah barmhartig met hem zijn).

Shaych al-Albaanie (moge Allaah barmhartig met hem zijn) werd de volgende vraag gesteld:

Vraag: Is het boek van Ibn Sierien over het beschouwen van dromen betrouwbaar?

Antwoord: Het is niet betrouwbaar en het is niet juist dat het wordt toegeschreven aan hem (moge Allaah, de Verhevene, barmhartig met hem zijn).

(Overgeleverd van Silsilah al-Hoedaa wan-Noer, nummer 093)

Vertaald door Aboe Junayd `Iesaa

bron
    http://selefieforum.nl/vb/showthread...92.html?p=2741

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Dat dat ik ook dat je dromen niet moet gaan uitleggen aan andere, dit las ik eerder op een andere site. Maar vond je jou droom leuk of was je er bang van?

Subhanallah

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Een bijzondere bekering
    Door OegtNajat in forum Islam video's
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-02-10, 16:11
  2. Sheikh Mohammed Hassan heeft een hartaanval gehad!
    Door UmmYahya in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 31-01-10, 19:40
  3. Een droom die ik heb gehad.
    Door nawlia in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 21-09-09, 20:54
  4. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 02-05-06, 16:29
  5. Enkele soerah´s met een bijzondere beloning
    Door Jamal in forum De Koran
    Reacties: 2