Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: "Ben domme ontsnapper"

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

"Ben domme ontsnapper"

Sekkaki spreekt vanuit Marokkaanse cel

'Telefacts Crime' zendt morgenavond op vtm een interview uit met Ashraf Sekkaki, die in juli uit de gevangenis van Brugge ontsnapte. "Ik ben geen ontsnappingskoning, maar een domme ontsnapper", zegt de 26-jarige Sekkaki vanuit zijn Marokkaanse cel.

Sekkaki ontsnapte op 23 juli met Abdelhaq Melloul Khayari en Mohamed Johri per helikopter uit de gevangenis van Brugge. Nadien belandde Sekkaki in Marokko. Ook daar werd hij, na een spectaculaire achtervolging, gevat. Momenteel zit hij opgesloten in de gevangenis van Oujda.

"Ben domme ontsnapper"
    Faroek Özgünes had een gesprek met Sekkaki. "Ik ben geen ontsnappingskoning. Ik ben een domme ontsnapper. Een ontsnappingskoning is iemand die één keer ontsnapt en wegblijft. Niet iemand die telkens opnieuw ontsnapt", legt Sekkaki uit. Op de vraag waarom hij telkens opnieuw ontsnapt, is zijn antwoord. "Ik ben een man zonder perspectieven. Ik ben geïnterneerd en ga nooit vrijkomen. Ze willen me nooit meer op straat zien. Daarom kreeg ik geen celstraf maar een internering."

Geïnterneerd
    Sekkaki werd in België op zijn 18e geestesziek verklaard en geïnterneerd. Hij komt pas vrij als de commissie ter bescherming van de maatschappij hem genezen verklaart. In de reportage vertelt Sekkaki, die op zijn 16e uit handen werd gegeven, ook over zijn vlucht uit de gevangenis, zijn internering en zijn jeugd. "Ik was 16 en ze gingen me naar de gevangenis sturen. Toen ben ik gevlucht." Sindsdien is Sekkaki blijven vluchten. 'Telefacts Crime', woensdag 9 december om 21.45 uur op vtm. (belga/dea)

hln.be
    08/12/09 15u58

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Ashraf Sekkaki is uit op wraak

hln.be
    9 december 2009 om 06:21

“De mensen die mijn leven kapot maakten, gaan geen rust kennen.” Dat zegt de Mechelse gangster Ashraf Sakkaki (26) vanuit de Marokkaanse gevangenis van Oujda.

De ’schrik van de flikken’, zoals hij wordt genoemd, ontsnapte op 23 juli met een helikopter uit de gevangenis van Brugge. Sekkaki werd 16 dagen later opgepakt in Marokko. In een telefonisch interview met Telefacts Crime (vtm) uit hij doodsbedreigingen aan het adres van politie, justitie en cipiers.

“Ik heb helemaal geen jeugd gehad. Toen de meeste leeftijdsgenoten naar school gingen, zat ik al in de gevangenis. Ze hebben er van mij een tijdbom gemaakt”, zegt de in Mechelen geboren Marokkaan.

Rest van leven in gevangenis

Hij noemt geen namen van mensen met wie hij zou willen afrekenen in België. Maar zijn bedreigingen zijn gericht aan politiemensen, rechters en magistraten en cipiers. “Zolang er bloed door mijn lichaam stroomt, gaan die mensen geen rust kennen. Ik ben bereid om de rest van mijn leven in de gevangenis te zitten voor hen. En wat ik ze ook aandoe, ze verdienen altijd nog erger. Ze hebben mij klem gezet. En dan is een mens tot alles in staat”, zegt Sekkaki.

TG
    Telefacts Crime, vanavond op vtm om 21.45u

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. "Maar zeker, onder jullie bevinden zich mannen die... "
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 07-11-09, 11:30
  2. "En dood mijn hart niet tweemaal op dezelfde wijze..."
    Door Jamal in forum Islam video's
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 11-02-09, 20:02
  3. Korte samenvatting "De drie fundamenten", vraag en antwoord‏
    Door hassan in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 3