hln.be
16/11/09 06u49

Mohamed Jratlou (65) laat zijn zoon Younes (4) niet in Komen maar in Marokko begraven. Dinsdag wordt het lichaam overgevlogen, zegt hij. "Ik zweer u dat ik onschuldig ben in deze zaak rond mijn zoon", zegt de vader.

Younes werd dinsdag vermoord in de Leie teruggevonden. Dinsdag wil zijn vader met het lichaam naar Marokko vliegen.

Onderzoeksrechter beslist
Vraag is of de speurders Mohamed Jratlou in deze fase van het onderzoek zomaar naar het buitenland zullen laten vertrekken. "Het is de onderzoeksrechter die daarover zal beslissen. Op dit moment is hij niet in verdenking gesteld en dus is hij in principe vrij te gaan of te staan waar hij wil. Onderzoeksrechter Françoise Van Den Noortgaete heeft hem wel gevraagd zich ter beschikking te houden van de onderzoekers", zeggen speurders.

Onschuld
Mohamed Jratlou schreeuwde in een interview op RTL-TVI wel zijn onschuld uit. "Ik zweer u dat ik onschuldig ben in deze zaak rond mijn zoon. Het raakt me diep", zei de man. Jratlou vertelde ook dat hij zich sinds het drama "verloren" voelt en een advocaat onder de arm heeft genomen, niet omdat hij zich schuldig voelt, maar wel omdat hij niet weet wat te doen. (belga/mvl)