Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Jongeren die grote en onwetende uitspraken doen

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    11

Jongeren die grote en onwetende uitspraken doen

Selaam moalijkoem
    aangezien ik veel jongeren hoor klagen over het feit dat zich fitnah voordoet in Belgie en in Nederland wil ik het daar eens over hebben.

Ten eerste: begin met de basis en niet met de taken die de Ulama moeten vervullen.
    want als je de basis niet snapt hoe ga je dan de grote zaken willen verrichten?
    De meeste van onze broeders die dus beginnen te praktiseren geraken daar dus zwaar gefrustreerd door en meestal dwalen ze dan ook af.
    Maar het beste raad dat ik kan meegeven aan mijn broeders/zusters die beginnen met praktiseren is: begin niet met fatwa's enzo voort! want de saytaan misleidt je!
    begin ook niet met die & die is zus en zo want die volgt bv een soennah niet.
    leer de Koran (Allah's woord) van buiten dat is een goede en een profijtvolle zaak !
    leer hoe je de rituele wassing & het gebed moet verrichten enzvoort.
    maar als je van nu al met fatwa's en die geleerde zegt dit en die dat gaat bezig houden dan is er iets goed mis!
    de grote zaken zoals het geven van fatwa's het begrijpen van ophelderingen is niet iets waar wij als zwakke onwetende personen snel begrip voor zullen hebben!
    die zaken moet je aan de geleerden overlaten, en zeker het feit dat bv die sheikh met die sheikh in discussie is. dat is tussen hun en daar hebben wij geen zaken bij!
    Leer de koran van buiten of als dat niet gaat toch een deel van de edele koran en vraag Allah om jou kennis te schenken enzovoort dan zal alles van zelf komen insha'allah.
    Tenslotte wil ik mijn broeders/zusters adviseren om weg te blijven van zulke discussie's en mensen die zich voordoen als geleerden(imitators) en insha'allah zullen wij beschikken over de kennis die wij nodig hebben om van het hellevuur te ontkomen.

Jullie broeder Mohamed

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0
    salaam

Prachtig gezegd broeder!
    Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Qoer\'aan 51:47)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Jongeren en islaam ??
    Door Naoual_258 in forum Studie
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 09-05-10, 11:52
  2. Jongeren die willen trouwen!
    Door Umar in forum Islam video's
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 23-01-10, 15:54
  3. Afbeeldingen met uitspraken;
    Door hassan in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 3