Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sawdae Bekijk Berichten
Salam alaikoum zusters,

Een interressant stuk, vooral in de tijdperk waarin we nu leven, zoveel commotie rond
schoonmoeders en schoondochters.
Respect is zeer zeer belangrijk, maar ook accepteren dat zijn moeder nog altijd op nummer
1 staat, vele vrouwen kunnen dit feit niet accepteren, terwijl het zelfs vanuit het geloofsoogpunt
ook zo is.
Maar vele vrouwen kunnen bezitterig zijn, en hun man puur voor hunzelf willen, terwijl ze vergeten zijn dat de vrouw die hem 9 maanden gedragen heeft, gebaard heeft met pijn, ontelbare nachten
wakker heeft gelegen omdat hij ziek was, ontelbare keren gewekt werd uit haar slaap door zijn gehuil, zoveel tijd, moeite, en soms nog wel ergernissen erbij om haar zoon groot te brengen, nog altijd de belangrijkste vrouw moet zijn in zijn leven, en natuurlijk kan een man zielsveel van zijn
vrouw houden, zij is immers zijn wederhelft, en zij is immers de mama van zijn kinderen, maar toch hebben wij als echtgenote de taak om onze mannen het gevoel te geven dat zijn moeder
heel belangrijk voor hem is, dat zijn moeder nog altijd voor gaat.
Ik denk dat een man nog meer van zijn vrouw gaat houden, als hij inziet dat zij hem absoluut niet
van zijn moeder drijft, maar hem er juist aan herinnert dat er ook nog een andere vrouw bestaat die nog belangrijker is dan zijn echtgenote.
En natuurlijk bestaan er ook minder makkelijke schoonmoeders, die zijn er ook helaas, net zoals dat de kreng schoondochters ook bestaan, maar laten we sommige dingen door onze vingers zien,
dat doen we immers ook bij onze eigen moeders, dus waarom zouden we de minder leuke dingen
van de schoonmoeders wel altijd benadrukken? (omdat zij maar de moeder van mijn man is)?

Wa alaikoum salaam
Oegtkoem Sawdae.
Wa'leikoem assalaam,

Even tussendoor. De vraagstuk was gericht naar de broeders, hoe zij hierover denken. Dit wil ik even benadrukken anders is het net of het een algemene vraag is, wat nÃ*et mijn intentie is.

Netals vele zusters die geregeerd hebben, ben ik 't er mee eens dat het van belang is om een goede band te hebben met je schoonmoeder, in je relatie met jouw echtgenoot. Het is iets wat je niet kunt beschouwen als een onbelangrijke punt in het huwelijk. Oegt Sawdae heeft dit mooi verwoord door te zeggen dat we in de eerste plaats moeten (kunnen) acccepteren dat zijn moeder op de eerste plaats staat (uitzonderingen daar gelaten). Shaytaan wilt tussen jullie in staat. En dat is waar de vrouw vooral voor moet uitkijken.

Masha Allah, een mooie en zeker ook een belangrijke punt breng je hier naar voren, Sawdae.

Wat het vetgedrukte betreft: :goedzo: Mooi gezegd.