Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Hoe belangrijk is het voor jou ...

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24

Hoe belangrijk is het voor jou ...

Assalaam oe'leikoem,

Dit is meer gericht naar de mannen. Ik vroeg mij af hoe belangrijk het voor jou is (als manzijnde) dat jouw vrouw een goede band heeft met je moeder? Hoe zien jullie dat voor je? Wat betekend voor jou 'een goede band hebben'?

Het klinkt vast heel onlogisch, jullie zullen vast denken: dat spreekt voorzich. Maar zijn er mannen die dit helemaal niet belangrijk vinden? Dat ze denken; zolang ik het goed heb met mijn vrouw ben ik tevreden, ik zal met haar mijn leven delen.
    Zusters, hoe kijken jullie daar tegenaan als een man dit zegt.

Voor de dames onders ons heb ik ook nog een stelling, wie is het hier mee eens: "mijn schoonmoeder beschouw ik als mijn eigen moeder".

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties, insha Allah.

(Wist niet zo goed waar ik dit het beste kon plaatsen, het mag rustig verplaatst worden als dit nodig is : ))

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    0
    As-Salaamu Alaykum Ukhtii

What is precies een "goede band"?
    If the mother of the son, did not like the sister, she would have expressed herself.
    Wheter the mother of the boy does not like the sister or vice versa.
    This matter would have been know, way before marriage.
    So in that sense a good bond between the girl and the mother-in-law should have been know before marriage.
    And exsuse me I cannot typ that well in Dutch anymore

was salaam

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wa1slama Bekijk Berichten
    As-Salaamu Alaykum Ukhtii

What is precies een "goede band"?
    If the mother of the son, did not like the sister, she would have expressed herself.
    Wheter the mother of the boy does not like the sister or vice versa.
    This matter would have been know, way before marriage.
    So in that sense a good bond between the girl and the mother-in-law should have been know before marriage.
    And exsuse me I cannot typ that well in Dutch anymore

was salaam
    Assalaam oe'leikoem wa1slama,

First, i thank you for your time to answer my questions. Shokran brother.
    Second, i hope it's oke if i just response you in Dutch. It's been a long time i've wrote/typ in English, i will make a lot of mistakes ops:. My apologies ...

Dat is een goeie vraag; wat is een goede band? Ik denk dat het verschilt per persoon. Maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord; vind jij het belangrijk dat deze band er is? Of (zoals in mijn vorige reactie) zolang jij het maar goed hebt met je vrouw.
    Het kan toch heel goed zijn dat er niet die 'klik' is tussen vrouw en schoonmoeder? Wat zou je daarvan vinden?

Ik begin het nu bij mezelf op te merken, ik ga al snel van het negatieve uit : $. Misschien wel een slechte eigenschap van mij.

Wat betreft hetgeen ik rood heb gemaakt; Ik begrijp niet goed wat je precies bedoelt met 'way before marriage'. In de meeste gevallen bevind het jonge bruidje zelf in een leer-elkaar-kennen situatie. Voor haar is alles nog nieuw, wanneer er sprake is van een huwelijk voor haar (handvraging, verloving/bruiloft, schoonouders/familie etc.). Zou je denken dat je meteen kunt zien of er een (goede) band zou kunnen ontstaan tussen de bruid en de schoonmoeder?

Hmm ja misschien begrijp ik je wel ergens en misschien heb je wel gelijk. Goed opgemerkt.

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Salaam 3alaikom wbt,

Ik zelf persoonlijk vind het wel belangrijk dat ik een goede band ga opbouwen met mijn schoonmoeder...ook al heeft mijn man zo iets van ewa safi maakt niet uit...Dan ga ik als nog met hem praten en zeggen dat ik het wel belangrijk vind. Als mijn band met mijn schoonmoeder dan zo goed is (InshaAllah ik hoop het wel als mijn tijd gaat komen hihi) kan ik haar wel yemma of mama noemen...vind dat eerlijk gezegd geen enkel probleem...Maar het licht er natuurlijk ook wel weer aan hoe zij mij gaat behandelen..behandeld zij mij ook net als haar dochter of ben ik in haar ogen meer van buiten?

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    kan ik haar wel yemma of mama noemen...vind dat eerlijk gezegd geen enkel probleem...
    Sry ik zou dat niet kunnen, voor mij is er maar 1 yemma/moeder irreplaceable 2 me. Knap/respect dat jij dat eventueel wel zal kunnen.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    Salaam 3alaikom wbt,

Ik zelf persoonlijk vind het wel belangrijk dat ik een goede band ga opbouwen met mijn schoonmoeder...ook al heeft mijn man zo iets van ewa safi maakt niet uit...Dan ga ik als nog met hem praten en zeggen dat ik het wel belangrijk vind. Als mijn band met mijn schoonmoeder dan zo goed is (InshaAllah ik hoop het wel als mijn tijd gaat komen hihi) kan ik haar wel yemma of mama noemen...vind dat eerlijk gezegd geen enkel probleem...Maar het licht er natuurlijk ook wel weer aan hoe zij mij gaat behandelen..behandeld zij mij ook net als haar dochter of ben ik in haar ogen meer van buiten?
    Wa'leikoem assalaam OegtNajat,

Insha Allah zal jouw tijd ook komen, moge Allah je een goede, rechtschapen partner schenken.

Alleerst eigenlijk, ik had meer reacties willen lezen van de broeders. Maar goed, ik had kunnen weten dat die er niet zullen zijn. Dan ga ik maar over naar de stelling en ik vind het leuk dat je reageerd en je mening deelt, OegtNajat. Shokran : ).

Uit jouw tekst kan ik dus zeggen dat je het eens bent met de stelling: "Mijn schoonmoeder behandel ik als mijn eigen moeder". En stel je nou 's voor dat je schoonmoeder je anders behandeld dat jij had verwacht? Hoe zou je daarmee omgaan?

Eerlijk gezegd vind ik het ook moeilijk om mijn schoonmoeder 'yemma' te noemen. Ik vind het heel raar om dat tegen een andere persoon/vrouw te zeggen. Wellicht als wij écht een sterke band met elkaar hebben.. ik weet niet.

[World OFF, Dream ON]

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

Mijn persoonlijke mening; zolang er wederzijds respect is tussen elkaar is al genoeg en natuurlijk een goede omgang.Verder wil ik jullie graag attenderen dat wij slechts één vader en één moeder hebben.Ook las ik ooit enkele ahadith omtrent deze zaak. [In het Engels]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever calls himself by other than his father’s name (or attributes himself to someone other than his father), will be cursed by Allaah, the angels and all the people." (Reported by Ibn Maajah, 2599; see also Saheeh al-Jaami’, 6104).

Al-Bukhaari (3508.) and Muslim (61) narrated from Abu Dharr (may Allaah be pleased with him) that he heard the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Any man who knowingly attributes himself to someone other than his father is guilty of kufr. Whoever claims to belong to a people when he has nothing to do with them, let him take his place in Hell.”

(Wa Allahu A3lam)

Baraka Allahu fiekum

Ma3a Salama

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassan Bekijk Berichten
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

Mijn persoonlijke mening; zolang er wederzijds respect is tussen elkaar is al genoeg en natuurlijk een goede omgang.Verder wil ik jullie graag attenderen dat wij slechts één vader en één moeder hebben.Ook las ik ooit enkele ahadith omtrent deze zaak. [In het Engels]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever calls himself by other than his father’s name (or attributes himself to someone other than his father), will be cursed by Allaah, the angels and all the people." (Reported by Ibn Maajah, 2599; see also Saheeh al-Jaami’, 6104).

Al-Bukhaari (3508.) and Muslim (61) narrated from Abu Dharr (may Allaah be pleased with him) that he heard the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Any man who knowingly attributes himself to someone other than his father is guilty of kufr. Whoever claims to belong to a people when he has nothing to do with them, let him take his place in Hell.”

(Wa Allahu A3lam)

Baraka Allahu fiekum

Ma3a Salama

Good Posting! Hier ben ik het helemaal mee eens, en bedankt voor de 2 overleveringen. Barrak Allahoe Fiek broeder.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    0
    Salaam alykom

Ikzelf vind het wel degelijk belangrijk dat je een goede band hebt met je schoonmoeder, het is immers de moeder van je man. Je kunt wel denken van ik ben met mn man getrouwd en hij is ook degene met wie ik mn leven deel, maar je trouwt naar hem toe je behoort tot zijn van familie dan. Ik vind dat hoe je je moeder behandelt, zo moet je ook je schoonmoeder behandelen. Een goede band met je schoonmoeder vind ik dus zeker belangrijk. Je moet evenwichtig met je schoonfamilie omgaan en niet alleen aan je eigen familie trekken zoals je tegenwoordig vaak ziet. Mijn moeder zegt altijd doe Gheir in je schoonfamilie. Wees goed voor je schoonfamilie/schoonmoeder, want weet ze zullen je herinneren als een goede schoondochter. En als je man zo iets heeft van 'maak niet uit, het is niet nodig', dan zal ik daar niet in mee stemmen. Hoe je wenst of keert zoals gezegd je trouwt naar zijn familie en daarbij zul je veel met ze in contact zijn. Denk er wel over na het is de moeder van je man, hoe wens jijzelf hoe jou moeder zou worden behandelt als je broer trouwt met een vrouw (schoonzus dus).....

Wa asalaam alykom

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moe'tasima Bekijk Berichten
    Wa'leikoem assalaam OegtNajat,

Insha Allah zal jouw tijd ook komen, moge Allah je een goede, rechtschapen partner schenken.

Alleerst eigenlijk, ik had meer reacties willen lezen van de broeders. Maar goed, ik had kunnen weten dat die er niet zullen zijn. Dan ga ik maar over naar de stelling en ik vind het leuk dat je reageerd en je mening deelt, OegtNajat. Shokran : ).

Uit jouw tekst kan ik dus zeggen dat je het eens bent met de stelling: "Mijn schoonmoeder behandel ik als mijn eigen moeder". En stel je nou 's voor dat je schoonmoeder je anders behandeld dat jij had verwacht? Hoe zou je daarmee omgaan?

Eerlijk gezegd vind ik het ook moeilijk om mijn schoonmoeder 'yemma' te noemen. Ik vind het heel raar om dat tegen een andere persoon/vrouw te zeggen. Wellicht als wij écht een sterke band met elkaar hebben.. ik weet niet.

Allahoema Amien...voor jouw geldt het zelfde inshaAllah zuster,

Ja ik dacht laat ik ook maar even reageren,Walajeb zuster geen dank

Ja natuurlijk is mijn moeder anders als mijn schoonmoeder,mijn moeder heeft me opgevoed en alles voor mij gedaan. En het is niet zo dat mijn schoonmoeder mijn echte moeder ze plaats gaat in nemen als ik haar soms mama ga noemen...( je zegt toch ook schoonMOEDER=mama in principe,dus het is voor mij eerlijk gezegd dan geen enkele probleem snapje.) Als mijn schoonmoeder mij anders zou behandelen als verwacht,dus eigenlijk 'slecht' zeg maar...zou ik niet het zelfde doen. Ik ben Alhamdoellilah een heel geduldig iemand...dus ik ga zeker niet in oorlog met mijn schoonmoeder...dus als zij mij niet mag oke..ik doe mijn zaken dan en zij de hare...En ik kan haar dus dan ook niet mama noemen door de gedrag zij naar mij toont...als je begrijpt wat ik bedoel.

Hmm oke Ghair InshaAllah.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 100 stokslagen voor ongehuwde overspeligen, steniging voor getrouwden
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 09-09-09, 22:38
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 03-04-07, 13:33
  3. Zeer belangrijk voor moslims in Nederland
    Door Abdullah124 in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 14-01-07, 20:25
  4. 1/3 voor voedsel, 1/3 voor drinken en 1/3 voor adem