Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Oplossing voor waswas omtrent wudoo ghusl

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    11

Oplossing voor waswas omtrent wudoo ghusl

selaam aleikum rahmatAllaah wa barakatoe

ik heb dit stukje even overgetypt uit een mooie fatawa van Shaykh Othaymeen RahimAllaah
    over waswas:

A man came to some of the people of knowledge and asked, O sir verily I have fallen into a
    state of sexual impurity so I went to the river and immersed myself in it, to become pure. Then
    when I came out it, in my heart I thought, Did I purify myself? So the Shaykh said, "I do not
    think that you should pray", so the man asked "Why?" The Shaykh replied by saying, "The
    Messenger of Allaah (sallallaahu alayhi wa sallam) said the pen lifted on three: the one that is
    asleep until he awakes; the small child until he reaches puberty; and the one who is insane ( until
    his insanity returns). Ande you are insane! How can you go to the river and bathe to remove sexual
    impurity then ask, Have I purified myself?

So if an individual doubts his wudoo or whether he made the intention for it or not, he should
    simply continue and complete his wudoo and disregard doubt.

denk hieraan als je twijfelt met wudoo of ghusl of waar dan ook mee

Moge Allaah jullie beschermen tegen al het kwade.

Hayaak Allaah
    Salafie insha Allaah .. volg de ulamaa broeders en zusters en niet een aantal figuren die leugens verspreiden over de ulamaa.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Hmm, he had the intention to wash away his impureness in to the river, i would have thought his wudoo was valed ... guess i was wrong.

Yazzak Allah Khair

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NL-Ismail-Mohammadi Bekijk Berichten
    selaam aleikum rahmatAllaah wa barakatoe

ik heb dit stukje even overgetypt uit een mooie fatawa van Shaykh Othaymeen RahimAllaah
    over waswas:

A man came to some of the people of knowledge and asked, O sir verily I have fallen into a
    state of sexual impurity so I went to the river and immersed myself in it, to become pure. Then
    when I came out it, in my heart I thought, Did I purify myself? So the Shaykh said, "I do not
    think that you should pray", so the man asked "Why?" The Shaykh replied by saying, "The
    Messenger of Allaah (sallallaahu alayhi wa sallam) said the pen lifted on three: the one that is
    asleep until he awakes; the small child until he reaches puberty; and the one who is insane ( until
    his insanity returns). Ande you are insane! How can you go to the river and bathe to remove sexual
    impurity then ask, Have I purified myself?

So if an individual doubts his wudoo or whether he made the intention for it or not, he should

denk hieraan als je twijfelt met wudoo of ghusl of waar dan ook mee

Moge Allaah jullie beschermen tegen al het kwade.

Hayaak Allaah

Heb je er misschien een vertaling van?

Djazakalahoe Gairan

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Ik zou ook graag de vertaling willen, want via google snap ik er niks van:$

Ghair inshaAllah.

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    11
    Met mijn beste engels heb ik geprobeerd om het zin voor zin te vertalen, zodat je het een beetje trug kan lezen in de tekst en dan je eigen vertaling van kan maken. Mijn vertaling dus nie zo nauw nemen:P

A man came to some of the people of knowledge and asked,
    Een man ging naar mensen met kennis en vroeg

O sir verily I have fallen into a state of sexual impurity so I went to the river and immersed myself in it, to become pure.
    O meneer {een nette groet:P}, Ik bevond me in een staat van seksuele onreinheid dus ging ik naar een rivier en dompelde mezelf onder om me te reinigen {Gusl verrichten}

Then when I came out it, in my heart I thought, Did I purify myself?
    En toen ik uit het water kwam, dacht ik in mezelf, heb ik me nu gereinigd?

So the Shaykh said, "I do not think that you should pray", so the man asked "Why?"
    Toen zei de geleerde : “Ik denk niet dat jij zou moeten bidden.” Dus de man vroeg waarom?

The Shaykh replied by saying, "The Messenger of Allaah (sallallaahu alayhi wa sallam) said the pen lifted on three: the one that is asleep until he awakes; the small child until he reaches puberty; and the one who is insane ( until his insanity returns). And you are insane! How can you go to the river and bathe to remove sexual impurity then ask, Have I purified myself?
    De sheikh antwoordde met een hadieth, De profeet van Allaah salla-llaahu 3alyhi wa sallam heeft gezegd dat de pen opgetild wordt voor drie (in de zin van dat de zondes niet opgeschreven worden, wallahu a3lem): Degene die slaapt tot hij wakker wordt, de jongere kind dat de pubertijd nog niet behaald heeft en degene die krankzinnig is (tot zijn krankzinnigheid weg gaat). En jij bent krankzinnig! Hoe kun je in de rivier een bad nemen en jouw seksuele onreinheid verwijderen en daarna jezelf afvragen of je je gereinigd hebt?

Dus als een persoon twijfelt of hij zijn wudoe’ heeft gemaakt met een intentie of zonder intentie, moet hij gewoon doorgaan en zijn wudoe’ is volmaakt en hij moet de twijfel veronachtzamen {moest ik ff opzoeken:P}

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    BarkaAllahoe Feek.

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    11
    wa fiekie barkallaah

ALs iemand betere vertaling heeft of aanvullingen gewoon zeggen, ik ga niet huilen:P

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 48 vragen omtrent het vasten
    Door OegtNajat in forum Vragen mbt de Ramadan
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 04-04-10, 20:43
  2. Bronnen van waswas.
    Door mOslima_Samira in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 04-01-08, 00:53
  3. Enquête omtrent Loverboys
    Door hassan in forum Studie
    Reacties: 15