Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Missverkiezing in nikab

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10

Missverkiezing in nikab

RIYAD - Vergeet avondjurken en bikini's. De meiden die meedoen aan een missverkiezing in Saudi-Arabië gaan verstopt achter sluiers die alleen de ogen vrijlaten.

De winnares is niet degene met het mooiste figuur, maar de vrouw met het mooiste innerlijk, berichtten verscheidene internationale media.
    Zaterdag barst de strijd los in het strengislamitische land, waar vrouwen niet mogen autorijden en in een allesbedekkend gewaad gekleed moeten gaan. Tweehonderd meisjes en vrouwen tussen de vijftien en 25 jaar doen mee.

Jury

Een vrouwelijke jury beoordeelt de dames tien weken lang op kwaliteiten als respect voor de ouders. Ook krijgen de misskandidaten vragen over onderwerpen als het 'ontdekken van je innerlijke kracht'.
    Verder moeten de missen een dag lang doorbrengen met hun moeder. De jury bekijkt dan hoe ze met hun moeders omgaan.
    De winnares 'toewijding aan islamitische waarden' wordt in juli bekendgemaakt. De vrouw met de mooiste ziel mag 2600 dollar (1900 euro) mee naar huis nemen.

bron:nu.nl | Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Wat vinden jullie hiervan?
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Reputatie Macht
    0
    Masha ALlah,
    Ze moeten natuurlijk wel mee met de wereld, dus maar in niqaab

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jamal Bekijk Berichten
    De vrouw met de mooiste ziel mag 2600 dollar (1900 euro) mee naar huis nemen.

Belachelijk! Met of zonder nikaab, ik ben tegen dit soort keuringen van vrouwen. Astagfirullah een jury gaat je ziel beoordelen.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Reputatie Macht
    14
    Wat is het nut van dit soort zaken? Wat win je met de naam 'miss innerlijk'? Is dit omwille van Allah? Het belangrijkste is wat Allah Sobhanah Wata'ala van je vind. Niet wat de mensen zien over hoe jij jou moeder of vader behandeld. Met andere woorden: deze 'miss' kan voor de media laten zien dat ze goed is tegenover haar ouders, maar is dit wel zo 'achter de schermen'? Allahu a'lam. Bovendien, is deze intentie wel zuiver? Omwille van wie/wat zijn deze daden verricht? Is dit omwille van de naam 'miss innerlijk' te krijgen?

Het doet me denken aan een hadith over de daden worden beoordeeld volgens de intenties. Het moet zuiver en alleen omwille van Allah gedaan worden en niet om de 'miss innerlijk' te zijn, in de ogen van de mensen. La hawla wala qowata Illa Billah. Moge Allah ons beschermen tegen elke soort van riyaa' (het verrichten van daden omwille van het winnen van een goed reputatie bij mensen).

Wa Allahu a'lam. Moge Allah me vergeven (en jamie3 al muslimien) indien ik iets verkeerds heb gezegd.
    Wa khair insha Allah.
    ألابذكرالله تطمئن القلوب

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Ha das de eerste keer dat ik dit hoor! Das toch weird?!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Reputatie Macht
    0
    Sallaam alaykoum,

Dit lijkt me niet een goede zaak Allaho3alam, het imiteren van de niet moslims is niet iets voor een moslim.

Wa alaykoum sallaam een zuster

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    11
    salaam 3aleykom warahmatoe lahh wabarakatoehoe...

ik viind diit eiigenlijk niiet zo gooed,,, iik snap de nut hiervan niet...
    je zou kunnen zeggen dat ze het doen voor hun reputatiie(zoals de meiiden van tegenwoordiig diie dingen doen voor hun reputatie i.p.v. voor ALLAH swt..)
    Dusjaah als je alhamdoelilah een goeie innerlijk hebt en goed bent voor je ouders, hou het dan voor je zelf.. en doe het dan met de intentiie van dat ALLAH swt mij hiiervoor gaat bedanken.. tog??

wa3aleiikom oe salaam :d
    BiiSsmiiLahii Rahmanii Rahiiem

Every Moslim has 5 apoitments whit there God make it usefull and give it more time...

Wij staan met ons verdriet nooit alleen,
    De schepper staat altijd om ons heen,
    We hoeven Allah maar aan te roepen,
    En we kunnen ons altijd op Hem beroepen

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diienaresjeuh_x Bekijk Berichten
    salaam 3aleykom warahmatoe lahh wabarakatoehoe...

ik viind diit eiigenlijk niiet zo gooed,,, iik snap de nut hiervan niet...
    je zou kunnen zeggen dat ze het doen voor hun reputatiie(zoals de meiiden van tegenwoordiig diie dingen doen voor hun reputatie i.p.v. voor ALLAH swt..)
    Dusjaah als je alhamdoelilah een goeie innerlijk hebt en goed bent voor je ouders, hou het dan voor je zelf.. en doe het dan met de intentiie van dat ALLAH swt mij hiiervoor gaat bedanken.. tog??

wa3aleiikom oe salaam :d
    Vind ik ook..

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet*Lady* Bekijk Berichten
    Vind ik ook..
    Dankjee XXxxx
    BiiSsmiiLahii Rahmanii Rahiiem

Every Moslim has 5 apoitments whit there God make it usefull and give it more time...

Wij staan met ons verdriet nooit alleen,
    De schepper staat altijd om ons heen,
    We hoeven Allah maar aan te roepen,
    En we kunnen ons altijd op Hem beroepen

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Moslims gaan betogen - "Verbod nikab is naaktheid tegenover Allah"
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Buitenland
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 09-06-10, 20:29
  2. Bruid behaard en scheel achter nikab
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 12-02-10, 16:32
  3. Moslimtop Egypte tegen nikab
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Buitenland
    Reacties: 0