Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hoofddoek "op" of "af"?

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
    Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    17

Hoofddoek "op" of "af"?

Salamou3alaikoum warahmatullah wabarakatuh,

Beste zuster/broeder,

Ik vraag me eigenlijk af of je als bruid je hoofddoek af mag doen.
    Hierbij wil ik ook doorgeven dat er dan géén mannen aanwezig zijn
    die je kunnen "bewonderen" behalve je ma7ari/mahrams.
    Mogen ongelovige vrouwen het haar van de bruid zien of mag het niet?

Barak allahou fiekoum,

Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarakatuh.

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    16
    Alaykoem assalaam, heb onlangs gelezen dan een ongelove vrouw hetzelfde is als een niet mahrem.. vind trouwens bruidjes met hoofddoek veel mooier mashaAllah,

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Ben ook best benieuwd naar het antwoord. Want heb namelijk ook gehoord dat een vrouw haar hoofddoek niet mag afdoen in het bijzijn van onbekende vrouwen. Wa allah oua3lam.
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Reputatie Macht
    13
    Alsalam alaikom wara7mat Allah wabarakatoeh,

"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zijn hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
    En zij moeten nhun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of vrouwen (hun zusters in Islaam), of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de "aurah" (=datgeen wat bedekt moet worden) van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden, die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allaah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen."
    Soerat-an-Nur (24:31)

Door verschillende geleerden wordt "vrouwen" als volgt uitgelegd:

In tafsier van Ibn Kathier lezen we dat "hun vrouwen" betekent: dat een moslimvrouw "haar zienah" mag laten zien aan moslimvrouwen, maar niet aan kaafir- en mushrik-vrouwen (die afgoden aanbidden) want zij zullen ons beschrijven aan hun mannen. (hoewel dit beschrijven van een vrouw verboden is voor alle vrouwen, dus ook voor ons, vormen de ongelovige vrouwen toch extra gevaar)

Omar ibn Al Ghataab schreef een brief aan Ubaidah ibn Djarraah, (terwijl Omar galief-d.w.z.: leider was), waarin hij zei:
    "Ik heb gehoord dat er van onder de moslimvrouwen vrouwen zijn die samen met de ongelovige vrouwen naar de hammaam (badhuizen) gaan. Maar het is niet halaal voor een vrouw die in Allah en Yaum-Al-Qiyamah (de Dag Des Oordeels) gelooft, haar aurah aan anderen dan moslimvrouwen te laten zien."

En Ibn Abbaas legt dit als volgt uit:
    "Hun vrouwen" zijn de moslimvrouwen die hun schoonheid niet mogen tonen aan ongelovige (niet-moslima's) vrouwen en dat wat zij niet mogen tonen is: hun hals, oren, en al datgene wat een mahram mag zien.

Hopelijk is dit het antwoord op je vraag.

En Allah weet het beste.

Walsalam alaikom wara7mat Allah wabarakatoeh
    ألابذكرالله تطمئن القلوب

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    0
    Dus een gelofige vrouw mag haar haren niet tonen aan een ongelovige VROUW ookal is ze een vrouw. Ik dacht altijd dat het wel mocht maar bedankt nu heb ik weer war geleerd.

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    20
    Dat dacht ik ook. Weet iets nieuwes bij geleerd!

BarkaAllahoe Feek.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 18-05-10, 15:36
  2. "Maar zeker, onder jullie bevinden zich mannen die... "
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 07-11-09, 11:30
  3. Vrouw wou haar "niet vrome" moslimman de strot afsnijden
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 31-10-09, 22:55
  4. Allah oakbar "twee frans meisjes zijn bekeerd "