Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Baard en Werk

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0

Baard en Werk

Moslims hebben het zwaar op de Nederlandse arbeidsmarkt. Zeker als ze een baard dragen. Het werkloosheidspercentage van de autochtone beroepsbevolking over vorig jaar bedroeg 5 procent en dat van Moslim
    meer dan 15 procent.

Dus wat moet men dan doen als men geen werk kan vinden, omdat hij een baard draagt. Baard is Wajib (verplicht) in Islam , maar is dat ook van toepassing als men dan geen werk kan krijgen, wordt geweigerd bij uitzendbureau's , bedrijven .

Bij een sollicitatie gesprek krijg je te horen voorkeur gaat naar iemand anders , dan denk je naar wie , je weet het eigenlijk zelf (naar een persoon die geen Baard draagt)

Als je geen diploma's heb is het begrijpelijk dat werk vinden moeilijk is , maar als je Hogere Studie of Universiteit heb gevolgd en dan nog geen werk kan krijgen , alleen omdat ze bang zijn van je baard....

Wat moet men dan gaan doen.....

[Weet iemand wat te doen bij zo'n situatie......
    Bismillah-Hir-Rahma-Nir-Rahiem

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    ja inderdaad...

Ik ken heel veel broeders die geen baan hebben ondanks ze een baard dragen... Dat is best jammer

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0
    Salaam Alaikum Wa Rahmatullah He Wa BaraKatuhu,

Zuster ,

Inderdaad je hebt gelijk ook zonder baard is moeilijk werk te vinden, maar als je alle specifieke diplomaaa‚¬a„¢s beschikt en dan nog steeds moeilijk blijft om werk te vinden is echt erg, want dan staat alleen zogenaamd je aa‚¬Å“baard in de wegaa‚¬?

Dat is echt erg,

Je kunt dan wel lekker thuis blijven en Uitkering ontvangen, maar Uitkering is niet de Oplossing.

1) Je verdient minder dan je echte capaciteit is
    2) Je wordt een luie persoon, die alleen op Uitkering wil gaan leven.
    (vooral als je jong bent)

Maar met een Hijaab komt misschien ook wel op hetzelfde neer aa‚¬Â¦aa‚¬Â¦

andere oplossing is je baard scheren, maar dat is toch een zonde?
    Bismillah-Hir-Rahma-Nir-Rahiem

Risala Member
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Reputatie Macht
    15
    Salaam oe alaikoum broeder,

Misschien kun je baard wel tijdelijk trimmen. En zodra je een vast baan hebt en je meer zekerheid hebt dat je hem laat staan.. Het is tegenwoordig heel erg moeilijk voor zowel broeders met een baard als een zuster met een hijaab. Moge Allah (swt) het ons vergemakkelijken..

Bij mij op stage, werkt er ook een broeder met een baard. Hij vertelde mij, toen hij hier kwam solliciteren dat hij zijn baard tijdelijk heeft getrimd en nadat hij een vast contact heeft gekregen. Heeft hij zijn baard laten staan. Anders werd hij echt nooit aangenomen, vertelde hij me..

Ik draag sinds kort ook een hijaab en loop nu stage bij een commerciele organisatie als sales intercedente.. En ik draag mijn hijaab wel op de correcte wijze. Het is niet zo dat ik een ghimaar draag. Maar broek met een lange tuniek er bovenop. Het is even niet anders, moge Allah mij hiervoor vergeven.
    Ik zag mijn hijaab ook eerst als een belemmering, maar ben erachter gekomen als je ervoor gaat en aan Allah hulp vraagt komt het insallah goed. En je moet natuurlijk ook goede praatjes hebben, daaaar kom je heeel erg ver mee.. Heb ik zelf gemerkt.
    \"..Voorwaar, het leven is een droom, het andere leven is waakzaamheid, de dood is daartussen en wij zijn diep gezonken in dromen. Degene die zichzelf heeft berecht zal het succes behalen en wie het verwaarloost zal falen en wie naar de resultaten kijkt zal slagen en wie zijn begeerte gehoorzaamt zal dwalen en wie met wijsheid handelt zal het goede bereiken en wie vrees heeft zal zich niet schaden en wie beredeneert zal duidelijk zien en wie duidelijk dingen ziet zal begrijpen en wie begrijpt zal kennis hebben en wie kennis zal hebben zal praktiseren. Als je zondigt keer dan terug, en als je spijt hebt neem dan afstand, en als je onwetend bent vraag dan en als je woedend wordt bespaar jezelf...\"

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al-Muslim";p="14475
    Salaam Alaikum Wa Rahmatullah He Wa BaraKatuhu,

Zuster ,

Inderdaad je hebt gelijk ook zonder baard is moeilijk werk te vinden, maar als je alle specifieke diplomaaa‚¬a„¢s beschikt en dan nog steeds moeilijk blijft om werk te vinden is echt erg, want dan staat alleen zogenaamd je aa‚¬Å“baard in de wegaa‚¬?

Dat is echt erg,

Je kunt dan wel lekker thuis blijven en Uitkering ontvangen, maar Uitkering is niet de Oplossing.

1) Je verdient minder dan je echte capaciteit is
    2) Je wordt een luie persoon, die alleen op Uitkering wil gaan leven.
    (vooral als je jong bent)

Maar met een Hijaab komt misschien ook wel op hetzelfde neer aa‚¬Â¦aa‚¬Â¦

andere oplossing is je baard scheren, maar dat is toch een zonde?
    Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarakatuh,

Het is zeker erg...

Ik heb dit een keer gehoord van een broeder (la yukallifou Allahu nafsan illa yus3aha) en degene zei; je moet jezelf niet belasten met iets, wat je niet aan kan.

Elhamdoulillah draag ik mijn hiyaab hoe ik het moet dragen (volgens de voorschriften) en ik heb er geen problemen mee... Het was in het begin op stage wel schrikken voor de ongelovigen :shock: maar het went wel na een tijdje.
    En elhamdoulillah heb ik mijn plekje gevonden bij de moslims
    waar ik me hardstikke lekker voel...

wa3alaikoum salaam warahmatullah wabaarakatuh

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    15
    As salamun aleykum wa rahmatulahi wa brakatuhu

het is indd zo broeders en zusters dat het tegenwoordig moeilijk is voor ons om een werk te vinden, als we een baard hebben of een hijaab dragen. Meestal heeft het niet met een baard of een hijaab te maken, ik denkt dat het soms met afkomst te maken heeft, is niet altijd het geval.
    Er zijn wel altijd een paar die het verpesten voor anderen...

Maar het is ook afhankelijk van het soort werk dat je doet!

Als je in een fabriek werkt zouden ze het minder erg vinden dan als je in een uitzendbureau werkt.

Mijn mening is dat ons geloof op nummer 1 staat en maakt niet uit wat ze doen, we moetne blijvem vechten voor ons Deen, onze rechten en plichten.

Zusters en broeder het is miss moeilijk voor ons, maar Allah Soubhana wa Ta'ala zal ons Insh Allah hiervoor belonen in het Hiernamaals!!

Moge Allah Soubhana wa Ta'ala ons helpen.

Wa aleykum salam wa rahamtaulahi wa barakatuhu

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Reputatie Macht
    0
    je baard scheren is niet toegestaan naar wat ik weet, hem trimmen/knippen wel.
    maar eerlijk gezegd, waar ligt dan de grens als we zo gaan beginnen? eerst vrouwen een hand geven, dan de sunnah-kleding uitdoen, als dat niet helpt de baard een beetje bijwerken, helpt dat ook niet dan scheren we hem wel weg, hoe ver gaan we in het loslaten van ons geloof en het nalaten van KoranalKareem en de Sunnah om een baantje in deze doenya te pakken te krijgen.
    waar liggen jou prioriteiten? in doenja of in al-achira? als je het eerste hebt gekozen zijn we uitgepraat. als je voor de 2de optie hebt gekozen, ga daar dan ook voor, zoveel als je kunt, misschien moet je ipv 1-5keer nu 10-50keer solliciteren, en dan? maakt dat je minder in aanzien (bij Allah)? of is dat teveel moeite(voor Allah)?

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    0
    Seleim oe alaykoem

Soubhanalah blijft er altijd een discutie van de baard van de man, sommige zijn van de mening dat het fard is andere zijn van de mening dat het soenah is, eerlijk gezegt ben ik ook van die laatste mening.
    deze discutie blijft hoe je het draaid of keert, maar allah oe ahlam, en ik denk ook oke ehm islam: als moslim moet je niet aleen een baard hebben om goed te zijn, je intentie telt je daden tellen, allah kijkt niet naar het uiterlijk maar naar het innerlijk, je intentie.
    Oke ik heb dan ook gehoord de vrouw haar hijaab is de hoofddoek en de man zijn hijaab dan is de baard, maar ik zeg het deze mening blijft er zijn.
    De ene zegt zo de andere zo.
    wat niet wil zeggen is dat mannen die geen baard hebben dan geen moslim zijn, en dat is de meeste fout die gemaakt wordt, de mens oordeeld snel op het uiterlijk...

Dat was mijn mening dan.

alaykoem selaam

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    0
    En qua werk, idd deze mannen krijgen minder de kans om dat ze de sticker extreemist krijgen, wat zeer normaal is. Je ziet het overal in de media, bv tv, krant, tijdschriften.
    De meeste niet moslims hebben een slechte beeld over ons, maar er zijn gerust niet moslims die een lang baard hebben, wat niet wil zeggen dat ze daarom een onderscheid moeten maken.
    Maar ja c'est la vie, daaarom is het aan ons om ons te bewijzen, om te laten zien hoe een echt moslim hoort te zijn, wat zeker niet is met geweld of de niet moslims uittemaken, Wij moeten het initiatief nemen, maw wij moeten die stap zetten, als wij iets willen duidelijk maken dan moeten we wakker worden en zeker niet gewoon blijven kijken naar elkaar of zeggen van laat ze doen.
    Of met die onnodige betogingen te beginnen.
    Ik ga ervan uit dat het zeker en vast zal lukken als iedereen vandeze mening is en iedereen de stap zet

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    0
    Assalaam Alaykoum Wa Rahmatolah,

Broeders en Zusters : Sabr! Dát is het sleutelwoord.

Het begrip Fitnah, is ongetwijfeld bekend onder ons allen. Hier hebben we er weer zo-een ..

Persoonlijk ben ik nog bezig met mijn vooropleiding (Vwo), die ik Insha Allah over een tijdje zal afronden, daarna de Unisversiteit Insha Allah. Maar, ik vrees voor wat er daarna komen zal.

Als zusters, die een normale Hijaab dragen al niet aangenomen worden, hoe zit het dan met Ghimaars .. Persoonlijk, heb ik de oplossing gevonden:

A) Ik ga niet werken.
    B) Ik kies werk, dat niet mensgericht is, waarmee ik dus ook niet in aanmerking kom met mensen.
    C) Ik kies een opleiding, waarmee ik in Islamitische instellingen zou kunnen werken (Onderwijs : Islamitische scholen).

Optie A is voor een broeder niet mogelijk. Daarom, lijkt het me toch handig om onderaan te beginnen. Heb Sabr broeders, want wie bovenaan wil eindigen, moet onderaan beginnen.

Soms denk ik; het is beter zo, met al die tegenslagen. Dit zorgt ervoor, dat wij geen Dienaren van deze doenya worden.

Een nasee7a aan de zuster die het had over het trimmen van de baard: Ougty, spoor niemand aan tot ongehoorzaamheid aan Allah. Moge Allah je vergeven.

El-Ag Abdallah, ik ben het helemaal met je eens. Barak Allaahoe Fiek voor je wijze woorden. Wanneer, zullen wij in staat zijn de naam "Moslim" waar te maken? Soubhanallah ..

Moge Allah ons standvastiger maken op Zijn weg, Amien!

Oum Safouane,
    Wa Alaykoum Assalaam Wa Rahmatolah.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Baard laten groeien of niet?
    Door Karima in forum De man in de Islam
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 29-06-06, 18:54
  2. Baard verplicht of soenna?
    Door aimade-dine in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 81
    Laatste Bericht: 17-03-06, 14:44
  3. Werk
    Door Amina in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 4