Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Zij Vroeg Hem Indirect

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14

Zij Vroeg Hem Indirect

Salaam alikoem wrhmatoe allhi wbrakteoh,
    eerst en voraal hoop dat jullie in goede staat, innerlijke geloof en sterke gezondheid verkeren...
    beste broeders en zusters ,graag wil ik deze met jullie delen.

Khadija radiallahoe 3anha vroeg indirect aan de profeet sali 3alaih wa salam om met hem te trouwen, maar deed ze dat via een vriendin van haar of via een oom van haar?

ps. De dochter van de profeet sali 3alaih wa salam, Zaynab, was verliefd op een kafir en om haar vader te overtuigen van haar liefde voor hem, schreef ze hem een brief met daarbij de ketting van haar moeder (khadija, radia llahoe 3anha) om hem sas zo te laten weten dat zij echt van hem hield (want we weten allemaal dat de profeet heel veel van zijn eerste vrouw hield)
    wie kan me dit verhaal van begin tot eind vertellen?

en kan iemand mij deze hadith even voor me verifieren? de Profeet sali 3alaih wa salam zei dat hij alles onder controle kan hebben, behalve zijn hart (dit ging over de vrouwen waar hij mee getrouwd was, dat hij een voorkeur had voor 1, en dit was toen 3A-isha oem al moe-minien)

en weet iemand of deze 7adith klopt? (ik doe dit ff allemaal uit mn hoofd, dus vergeef me als k iets fouts zeg)
    de profeet sali 3alaih wa salam zei dat als een 3abd zou moeten knielen voor een ander, dan is het de vrouw voor haar man (hiermee toon je de verantwoordelijkheid die een man heeft)

dusver mn vraagjes....moge allah jou belonen voor de moeite die je neemt om het op zn minst te lzen inshallah amin waslam alikoem ..fi aman allh.
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14

Re: Zij Vroeg Hem Indirect

[color=green]salam alikoem wrhmatoe allhi wbrakteoh.
    Khadija radiallahoe 3anha vroeg indirect aan de profeet sali 3alaih wa salam om met hem te trouwen, maar deed ze dat via een vriendin van haar of via een oom van haar?

Zijn huwelijk met khadija

Toen hij naar mekka terugkeerde zag khadija dat er meer winst en zegeningen met haar geld was verkregen dan zij gewend was.
    haar huurling vertelde haar ook vaak over de goede manieren,eerlijkheid,diepe gedachten,oprechtheid en geloof van mohamed vrede zij met hem,zij realiseerde zich dat zij haar doel had bereikt. vele voorname mannen hadden om haar hand gevraagd,maar zij had hun avences altijd afgewezen. zij onthulde haar wens aan haar vriendin nafiesa de dochter van maniya,die onmiddelijk naar de profeet mohamed vrede zij met hem ging en hem het goede nieuws vertelde .hij stemde ermee in en verzocht zijn ooms om naar de oom van khadija te gaan om deze kwestie te bespreken,vervolgens werden zij gehuwd.

Bron:Uit het boek van de biografie van de profeet mohamed vrede zij met hem,van safi-ur Rahman Al-mubarakpuri

WA Allahoea3lam.
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vroeg of laat, wij zullen de dood proeven.
    Door Dienaresje in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 17-12-08, 19:15

Bladwijzers

Forum Rechten