Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Trouwen met iemand die ik via het intenet heb leren kennen.

Risala Member
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    0

Trouwen met iemand die ik via het intenet heb leren kennen.

Vraag: Asalaam aleikoem,
    Ik ben een volwassen meisje en wil graag trouwen met een jongen die veel om ons geloof de islam geeft en leeft volgens de soena van de profeet vrede zij met hem. maar wat de probleem is ik kom nooit met zo'n jongen in contact maar nu heb ik iemand via internet leren kennen alleen op de pc en we hebben elkaar 1 keer gezien en mn vraag is of ik met hem mag trouwen, maar ik ben ook bang dat hij niet echt serieus is hij zegt van wel maar ja ik weet niet wat ik moet geloven.
    wa jazakoem allahoe bie gairan.

Antwoord: Wa alaikoem assalam warahmatoellah

Beste zuster in de islam

Contact maken via internet moeten geschieden binnen de grenzen van de islam. Verder kan het achtergrond en de doelstelling van een persoon niet te achterhalen zijn door met elkaar te chatten of te mailen. De enigste dat een persoon in zijn realiteit kan laten vertonen is de weg die de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) ons uitgelegd heeft. Namelijk dat de geïnteresseerde de hand van de vrouw bij haar voogd moet komen vragen, door onderlinge communicatie en gesprekken kan de mentaliteit van de man en vrouw bekend worden.

Ik raad u aan om desbetreffende persoon te verzoeken als hij interesse heeft in het huwelijk om naar uw vader of degene die de voogdij over u heeft toe te treden, doet hij dat niet dan kan men weten of desbetreffende persoon serieus of niet serieus is.

Hopend hiermee uw vraag voldoende te hebben toegelicht

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    30
    :djazak: voor deze info is wel zeer handig

macha'allah..

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14
    Dames en heren ALS U WILT TROUWEN DAN MOET JE DAT BEKEND MAKEN BIJ JOUWN OUDERS. MAAR DE MANNELIJKE GESLACHT MOET HET INNIATIEF TONEN OM DE EER (HAND,SHARAF) TE VRAGEN BIJ DE OUDERS VAN DE VROUW. DAT IS VOLGENS DE WET VAN ALLAH EN DE PROFEET(S.A.S.) DE KEUZE IS DAN AAN DE VROUW OM JA EN NEE TE ZEGGEN!
    ALS MAAGD BEN VAN HUIS UIT ONSCHULDIG,VERLEGEN. MAAR ZWIJGEN IS TOESTEMMEN. EN DAN KAN MEN TOT AKKOORD KOMEN VOLGENS DE REGELS.BIJ EEN GESCHEIDEN /WEDUWE KAN INGESTEMD WORDEN ALS ZIJ DAT WIL. dus mannen en vrouwen maakt u op om geen zina(overspel) te plegen in deze verdorven maatschappij en waakt u over uw sharaf(maagdelijkheid) totdat je gaat trouwen. En allah zal jouw belonen in de wereld en het hiernamaals.
    diegene zal nooit sterven wiens hart lief heeft?

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    16
    shokran voor de info broeder... Moge allah ons vergeven voor wat we doen uit onwetendheid.. amine

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 14-09-11, 08:50
  2. Trouwen?
    Door Karima in forum Gezelligheid
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 29-10-09, 14:00
  3. Je moet deze man kennen
    Door Sumaiya in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-08-07, 11:55
  4. Trouwen?